Hoven Droven: «Evertsberg» - ny singel ute i dag!

25. juni kommer «Evertsberg», den andre singelen fra studioalbumet «Trad» (ute 17. september 2021). Denne plata oppsummerer håndverket som Hoven Droven har finslipt over 30 år. Oppfølgeren til den første singelen «Fela Inferno», som fremviste herlig folkrockdisco, er en hardstlående brudemarsj fra Evertsberg.

Cover, Hoven Droven - "Evertsberg".

Hoven Droven - "Evertsberg" - release 25/06

70-tallet var en tid med mange musikalske under. Fødselen av svensk folkrock, disco og punk. Denne gamle melodien er nedtegnet etter Pål Karl Persson (født 1857) i Evertsberg. Den har vært innspilt av mange artister gjennom årene, under navnet «Evertsbergs gamla brudmarsch», nå er det Hoven Drovens tur.

Hør "Evertsberg" her: https://orcd.co/evertsberg

Hoven Droven har gjort tusentalls spillejobber i Europa og Nord-Amerika. Deres spesielle tolkninger av tradisjonell svensk folkemusikk har gitt bandet tusentalls fans over hele verden. På folkemusikkfestivaler, jazzklubber, rockeklubber og andre scener har man, med føttene like godt plantet i den svenske meloditradisjonen som i rocken og jazzen, overbevist publikum med sin smittende groove og sitt virtuose spill.

Bandet har samarbeidet med symfoniorkestre, kor, dansere, ildkunstnerne Burnt Out Punks og så forskjellige svenske artister som E-Type, Ebba Forsberg, Thore Skogman og Stefan Sundström.

Hoven Droven har siden starten i 1991 sluppet 7 studioalbum, samt liveplaten «Jumping at the Cedar», innspilt i Minneapolis og nominert til svensk Grammis 2007.

Cover, Hoven Droven - "Evertsberg".
Hoven Droven, fra venstre: Björn Höglund, Pedro Blom, Kjell-Erik Eriksson, Bo Lindberg, Jens Comén. Foto: Marlene Nilsen
Hoven Droven, fra venstre: Bo Lindberg, Jens Comén, Kjell-Erik Eriksson, Björn Höglund, Pedro Blom. Foto: Marlene Nilsen

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.