Høstens nyheter fra Synnøve - bedre for deg og bra for miljøet
Synnøve kommer med produkter som er bedre for deg og for miljøet
Synnøve Finden skal utvikle nye produkter til forbruker som smaker fantastisk, som gjerne er sunnere og bra for miljøet.
I år er Synnøve den første i Norge til å lansere Norsk Grillost i dagligvarehandelen, vi kommer med magre klemmeoster som har en fantastisk konsistens og smak og vår nye Gresk Yoghurt UTEN som har mindre fett og sukker i spennende og gode smaker.
Vi har 50% mindre emballasje i våre klemmeoster enn tilsvarende produkter på aluminiumstube, og 65% mindre emballasje i våre revet oster enn tilsvarende produkt i beger. Vi er veldig stolte over å kunne bidra her i noe som er så viktig for samfunnet.
Årets smakfulle nykommere
Vi ser at folk blir mer og mer bevisst på hva de spiser samtidig som de ønsker seg god smak. Våre største satsninger denne høsten er tre nye smaker av Synnøve Klemmeost med mindre fett og Synnøve Gresk Uten tilsatt sukker. I tillegg kommer vi med Synnøve Norsk Grillost som vi mener fyller et behov som ikke dekkes i dagligvare dag. Endelig blir det slutt på Halloumi-skam i Norge også.
Nyheter fra Namsosmeieriet
Synnøve Klemmeost med mindre fett
Den nye Klemmeosten fra Synnøve har mindre fett, færre kalorier og spennende smaker; Hot & flirty Italian tomato & herbs, Smokin’ Bacon and Creamy Pesto & Avocado. Smakene passer perfekt rett på brødskiva enten til frokost, lunsj eller kveldsmat. Den er også utmerket til toast eller rett i pastaen. Klemmeosten inneholder kun 5-7% fett og har ca.23-24 kcal per skive. I tillegg kommer den i en praktisk forpakning som er enkel å bruke og enkel å ta med. Forpakningen har 50% mindre emballasje enn tilsvarende produkt i tube. Osten er produsert i Namsos med lokal norsk melk.
Synnøve Norsk Grillost
Nå kommer norsk produsert Grillost inspirert av Halloumi type ost – vi kaller den Synnøve Norsk Grillost. Synnøve Norsk Grillost er en fast ost som passer perfekt til steking og grilling og som får en herlig stekeskorpe. Osten er ystet på norsk melk fra Namdalen og passer utmerket til middag enten som tilbehør eller som et alternativ til kjøtt. Serveres varm rett fra grillen eller stekepannen. Sverige og Norge har det vært Halloumi-skam en god stund på grunn av det høye antibiotikaforbruket i dyrehold på Kypros der Halloumi produseres. Vi har jobbet en lenge med å utvikle vår egen grillost og endelig er vi klare til lansering.
Nyheter fra Alvdalmeieriet
Synnøve Fløtemys med Lakris
Synnøve Fløtemys med Lakris er endelig tilbake. Vi har som i 2019 kun produsert opp et begrenset opplag, i fjor endte noen av brunostene på Finn.no til den nette sum av 1200kr, så her gjelder det å være raskt ute. I midten av september 2019 mottok Synnøve Findens meieri i Alvdal en dansk hederspris for produksjonen av brunost med lakris. Lakris har også blitt fremhevet av Mintel, et internasjonalt firma som jobber med trender innenmatvarer, som et av de mest innovative produktene høsten 2019.
Synnøve Fløtemys vinter
Synnøve Fløtemys Vinter er en søt og krydret fløtemysost med en deilig smak av pepperkake. Brunosten er kokt i gryte på godt gammeldags vis, noe som gir produktet en mild og rund smak. Fløtemys vinter er perfekt når du ønsker litt julestemning på brødskiven! Kommer i begrenset opplag. Gleder du deg?
Synnøve Revet Cheddarmix
Nå utvider vi folkefavoritten Synnøve Revet med Synnøve Revet Cheddarmix. Revet cheddarmix er revet ekte cheddar blandet med topping av kokosolje for perfekt bruning og ekstra gode smelteegenskaper. Synnøve Cheddarmix er perfekt til det meste: pizza, taco, pasta, horn, lasagne og gratinerte retter – blir ikke ordentlig digg middag uten Synnøve Revet ost.
Synnøve Revet pakkes i pose, dermed bruker vi hele 65% mindre plast per pakke enn de som pakker det i beger. Et enkelt tips til de som ønsker å redusere plastforbruket ditt.
Nyheter fra Synnøve Gresk
Synnøve Gresk Uten tilsatt sukker
Synnøve Gresk Uten tilsatt sukker er en lettere variant gresk yoghurt, helt uten fett og uten tilsatt sukker. Granateple & Rose og Sitron, Lime & Jasmin er helt unike og spennende smaker som kombinerer søte og friske fruktsmaker med et hint av rose eller jasmin. Mattrenden med blomstersmaker går langt tilbake, men har de siste årene kommet sterkt tilbake både i restaurantbransjen og i produkter som yoghurt. Yoghurtene er rik på protein, og har den samme fyldige konsistensen og gode smaken som ekte gresk yoghurt skal ha! Serien bygger videre på Synnøve Gresk yoghurt, og er et alternativ for de som ønsker en lettere variant uten tilsatt sukker.
Synnøve Gresk Gourmet Tiramisu
Den nye smaken i Gresk Gourmet serien er inspirert av en av de mest berømte italienske dessertene, nemlig Tiramisu. Yoghurten har en fyldig og kremet konsistens, og er toppet med kaffestrøssel med en mild og rund kaffesmak. Synnøve Gresk Gourmet er laget på ekte gresk yoghurt noe som gjør produktet ekstra digg og fyldig. Disse yoghurtene er perfekt når du ønsker å unne deg det lille ekstra!
Synnøve Gresk Yoghurt med Vanilje 750g
Synnøve Gresk yoghurt med vanilje har en fyldig konsistens, inneholder lite fett og er rik på proteiner. Yoghurten passer perfekt som frokost eller mellommåltid, gjerne med friske bær, nøtter eller granola. Tips! Yoghurten er også kjempegod til epledesserter og paier.
Synnøve Gresk Gourmet Crema Catalana
Synnøve Gresk Gourmet Crema Catalana er en sjelden utgave til jul- og vintersesongen. Yoghurten har en fantastisk kremet og fløyelsmyk konsistens som er inspirert av den tradisjonelle spanske desserten Crema Catalana, som anses å være forløperen til crème brûlée. Yoghurten er toppet med sprø kjeksbiter med smak av pepperkaker. Synnøve Gresk Gourmet er laget på ekte gresk yoghurt noe som gjør produktet ekstra digg og fyldig. Disse yoghurtene er perfekt når du ønsker å unne deg det lille ekstra!
Synnøve Søte fristelser
Myk og kremet karamell- og sjokoladepudding! Synnøve søte fristelser er myk og kremet karamell- og sjokoladepudding som passer perfekt når du er fysen på noe skikkelig digg! Tips! Med 3 enkle steg kan karamellpuddingen med saus serveres rett på tallerken. Perfekt når du skal servere en rask dessert!
Nøkkelord
Kontakter
Mikkel HaugstveitSenior Marketing Manager
Mikkel har ansvaret for hele Synnøve-porteføljen til Scandza.
Bilder
Om Scandza
Scandza er norsk leverandør av mat, drikke og velværeprodukter. Scandza satser på lokal videreforedling av norske råvarer. Scandza er stolt eier av Synnøve Finden.
Synnøve er en utfordrer i det norske daglivaremarkedet, som tilbyr smaksrike frokostprodukter.
Synnøve produserer norsk ost i Alvdal og på Namsos.
Følg pressemeldinger fra Scandza
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandza
Synnøves Rabagast går for gull under NM i ost!21.10.2021 16:46:18 CEST | Pressemelding
NM i ost arrangeres i Oslo på DOGA den 22. oktober. 56 ysterier har sendt inn ca. 250 oster. Blant dem finner du Rabagast som er laget på Synnøves ysteri i Namsos.
Jordanes vurderer notering av Scandza på hovedlisten ved Oslo børs - Siv Jensen styreleder1.9.2021 20:03:21 CEST | Pressemelding
Jordanes vurderer å børsnotere sitt største porteføljeselskap, Scandza, som er kjent for sterke merkevarer som bla Synnøve, Sørlandschips, Finsbråten, Leiv Vidar, Go’ Vegan.
Scandza owner Jordanes acquires Umoe Restaurants17.8.2021 09:51:05 CEST | Press release
Jordanes AS, owner of the Scandza Group, has reached an agreed with Umoe AS to acquire 100% of the shares in Umoe Restaurants AS. At the same time, Jens Ulltveit-Moe becomes a shareholder in Jordanes and a Director of the Board.
Tirl Eckhoff velger Mylk™.5.8.2021 12:30:37 CEST | Pressemelding
Verdens beste skiskytter, Tiril Eckhoff skal være med å løfte frem Mylk™ fra Berit™. Tiril har stabilisert seg på et helt nytt nivå og vært i toppen av verdenscupen flere år på rad. Sist sesong vant hun både verdenscupen og flere gull i VM. Nå ønsker hun å løfte frem en av grunnene til at hun har lykkes - viktigheten av å få i seg nok mat og riktig mat.
Synnøve treffer unge med animasjon6.7.2021 16:56:56 CEST | Pressemelding
Med mindre budsjetter enn sine konkurrenter måtte Synnøve Finden tenke smartere for oppnå like mye oppmerksomhet. Med en gjennomarbeidet visuell identitet, smart mediaplassering og animasjon klarte de det.