H.K.H. Kronprins Frederik av Danmark vil være til stede ved åpningen av The Twist på Kistefos onsdag 18.9

Han vil delta sammen med H.M. Dronning Sonja, Statsminister Erna Solberg, Finansminister Siv Jensen, Kultur- og likestillingsminister Trine Skei Grande og 500 øvrige inviterte gjester.

Åpner 18.9.2019: `The Twist` er kåret til ett av verdens vakreste bygg i 2019 av Bloomberg, The Telegraph og Elle Decor. Foto: Hélène Binet.

Fylkesmannen i Innlandet vil sende ut presseprogram til akkreditert presse.

Kontaktinfo: Informasjonssjef Erik Haugen. Epost: fmheeha@fylkesmannen.no

Tlf. 90624048

Pressekontakt Kistefos, Maria Sandvik. Epost: maria@kistefosmuseum.com, 99649229.

+47 61 31 03 83https://kistefosmuseum.no

The Twist ble åpnet september 2019 og er et galleri, en bro og en skulptur i ett. Bygget er tegnet av det danske arkitektfirmaet Bjarke Ingels Group - BIG og har vunnet en rekke priser for sitt spektakulære design.

Hvert år byr Kistefos på skiftende utstillinger med anerkjente nasjonale og internasjonale gallerier, The Twist og Nybruket Galleri.

Kistefos har en av Europas viktigste skulpturparker for samtidsskulptur med 49 verker av norske og internasjonalt anerkjente kunstnere som Yayoi Kusama, Tony Cragg, Anish Kapoor, Marc Quinn, Jeppe Hein, Elmgreen & Dragset, Olafur Eilasson, Fernando Botero og John Gerrard for å nevne noen. Hvert år utvides skulpturparken med én eller flere skulpturer.

Kistefos ligger på Jevnaker i naturskjønne omgivelser, 1 time fra Oslo.