Helthjem gir bort gratis levering til norske Goodify

Nå går non-profit-selskapet Goodify og distributøren Helthjem sammen for å strekke ut en hjelpende hånd: - Utrolig givende, sier initiativtakere.
GRATIS LEVERING: Helthjem og Goodify går sammen for å gjøre det enklere å hjelpe andre. Foto: Helthjem

Det norske selskapetGoodify ble startet for å gjøre det enklere å gjøre gode gjerninger for andre. Målet er å skape en global plattform - en slags “Airbnb for frivillighet”. Gründer av selskapet, Kristian David Elgen, forteller at Goodify-familien nå har rundet 30.000 medlemmer og 20.000 “gode gjerninger” er utført allerede. En oppstartssuksess.

Nå slår Goodify seg sammen med distributøren Helthjem - og det blir mulig å sende alt som går via appen helt gratis, over hele landet, hele uken.

- Vi ønsker å bidra til å gjøre det enklere å hjelpe hverandre. Spesielt nå som julen nærmer seg er det en god tid å se på hva man har som kan gis bort til andre, sier Marte Grevle, markedskonsulent i Helthjem Netthandel.

I dag er Goodify tilgjengelig gjennom app og sosiale medier. Her kan man enten tilby en hjelpende hånd eller be om en, helt gratis.

- Samfunnet vårt er fullt av mennesker som opplever utenforskap - og heldigvis er også samfunnet fullt av gode mennesker som ønsker å bety en forskjell for andre. Gjennom samarbeidet vårt med Helthjem blir det nå enda enklere å gi og motta hjelp, sier daglig leder og gründer av Goodify, Kristian David Elgen.

Ønsker å hjelpe
Over 115.000 barn i Norge vokser opp i familier med lav inntekt, hvor det kan være vanskelig å finne råd til både klær og utstyr til aktiviteter til de små.

Barnefattigdommen har vært økende siden 2000-tallet, og er nå større og vokser hurtigere enn fattigdom blant voksne, ifølge Barne, -ungdoms, og familedirektoratet (Bufdir).

- Hver dag får vi inn spørsmål om hjelp til julegaver, julemat og andre ting som mange kan ta for gitt. Jeg utfordrer oss alle til å ta et aktivt valg om å bety en forskjell for et medmenneske denne julen. Hvis vi alle bidrar litt, blir julen varmere for flere, sier Elgen.

Bruke posisjon
Helthjem arbeider kontinuerlig med sitt samfunnsansvar, og samarbeidet med Goodify er ett av flere tiltak selskapet nylig har iverksatt.

Blant annet har distributøren et pågående samarbeid med Norges Friidrettsforbund om et gjenbruksforum for å senke den økonomiske barrieren og utstyrspresset mange utøvere kjenner på.

- Vi i Helthjem har allerede en ledende rolle i å tilrettelegge for gjenbruk gjennom vår tjeneste for å sende pakker mellom privatpersoner. Samarbeidet med Goodify kommer både samfunnet og klimaet til gode, og det er svært givende for oss alle, sier Grevle.

GIVENDE. Marte Grevle, markedskonsulent i Helthjem Netthandel, synes samarbeidet med Goodify er givende. Foto: Helthjem/Endre Igland

Helthjem er en utfordrer på det norske logistikkmarkedet, som leverer pakker, magasiner og aviser oftere, raskere og enklere enn noen andre distributører i Norge.

Hver natt henter og leverer vi mer enn 1,3 millioner produkter i hele Norge. Bak Helthjem står eierne Schibsted, Amedia og Polaris.