Hele Norges Vidar Lønn-Arnesen 80 år og fremdeles radioaktiv

Vidar Lønn-Arnesen var en ung mann på 25 år da han startet det populære programmet Ti i skuddet på NRK i 1965. Mandag 22. juni fyller han 80 år og er fremdeles å høre på riksdekkende radio.

Vidar Lønn-Arnesen og konen Tove er klare med jubileumsprogram på Radio Vinyl. Foto: Michael Skorbakk.

Sammen med sin kone Tove skal Vidar Lønn-Arnesen spille resultatlister fra Ti i skuddet året 1970, nøyaktig slik de to gjorde det for 50 år siden.

– Det blir en musikalsk fest med de største sangene som herjet på radio og platespillere i Norge i 1970. Ikke bare er det de samme sangene, listene og den gode stemningen, det er også samme programlederpar, sier Arne Sandvik, redaktør i Radio Vinyl.

Selv hadde Vidar aldri i sin villeste fantasi sett for seg at han fremdeles skulle lage radio som 80-åring.

– Nei, det drømte jeg aldri om. Vi hadde det så moro og var bare opptatt med det vi holdt på med. Man tenker jo ikke at det kommer en tid etter dette når man er så ung, sier jubilanten.

For de som var unge på 70-tallet var det helt nødvendig å få med seg Ti i skuddet for å holde seg oppdatert på den nye popmusikken.

– Ungdommene var veldig forventningsfulle. Mange av artistene vi spilte for dem var helt i starten av sin karriere, og Ti i skuddet var det eneste programmet i Norge hvor man fikk høre de nye platene, forteller Lønn-Arnesen.

Jubileumsprogrammet “Tid - i skuddet” sendes gjennom hele sommeren på Radio Vinyl, første episode fredag 26. Juni klokken 17.00 med reprise søndag 28. Juni klokken 19.00. Alle episodene tar for seg resultatlister fra året 1970.

Vidar Lønn-Arnesen håper at “Tid – i skuddet” kan friske opp de beste minner for alle som var unge på 70-tallet, og skape den samme begeistringen hos dagens lyttere.

For mer informasjon og bilder:

Arne Sandvik, redaktør for Radio Vinyl

Tlf.: 917 73 893 | E-post: arne.sandvik@bauermedia.no

Vidar og Tove møttes da begge jobbet i NRK på 60-tallet. De lager fremdeles radio sammen. Foto: Michael Skorbakk
Det nye programmet blir spilt inn hjemme i stuen til Vidar og Tove. Foto: Michael Skorbakk.

Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio 1, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.