«Håp som aldri dør» En drøm – og en ny sang fra Asbjørn Ribe

Asbjørn Ribe har drømt en ny sang som slippes i dag!

Hør "Håp som aldri dør"

- Denne sangen er en drøm.

- Oftest glemmer jeg drømmene mine med én gang.

- Andre ganger tenker jeg, at dette husker jeg jo - men glemmer likevel.

- Denne morgenen våknet jeg, og noterte alt sammen ned med en penn på baksiden av en av mine egne CD-plater, som lå der.

- Etter et par kaffekopper skrev jeg ferdig mesteparten av låta ved pianoet.

- Noen mener drømmene våre skal forberede oss for noe - det høres riktig ut, synes jeg.

- Noen drømmer er dystre drømmer

- Eller at noe fælt skjer med meg, og jeg kan ikke slippe unna

- Men denne gangen var det en klar historie;

- Jeg var i et rom, og jeg kløv opp på en stol for å rope ut noe vakkert...

- Og det var et slags lys over det hele.
Et slags lys av godhet «Et håp som aldri dør...»

- Så ble jeg lagt i bakken av en politimann.

- Og han som la meg i bakken, var meg selv.

Dropbox med WAV, bilder, label copy

Asbjørn Ribe gir ut musikk på sitt eget platselskap SkiPop Records/Altenburg Skivbolag og samarbeider med Drabant Music om promo og marketing.

Følg pressemeldinger fra Drabant Music

Siste pressemeldinger fra Drabant Music

CC Cowboys feirer turnéstart med slipp av ny låt!18.6.2021 09:23:26 CEST | Pressemelding

Nå slår de til igjen! CC Cowboys slipper ny singel i dag. Beskjeden er klar og tydelig i tittelen «Lykken er å ha noe å se frem til». Dette er en låt om forventninger og viktigheten av å holde fast i det som ofte er halve gleden, om ikke mer. Hør låta HER. - "Det er ideen om at man ikke blåser av alt kruttet i ett smell, men holder fast ved nedtellingen mot noe som skal komme eller skje. Det er kanskje noe vi har lært oss til fra vi var barn og som fortsatt holder oss på tå hev og flytende" – CC Cowboys Det er ikke lenge siden vi sist hørte fra gjengen i CC Cowboys. I oktober i 2020 feiret de nemlig sine utrolige 30 år i norsk musikkbransje med albumet «Elsket for alltid». Med alt fra «Harry» til «Kom deg løs» har CC Cowboys skapt norsk musikkhistorie gang på gang siden 1990. Derfor var 2020 ekstra spesielt. CC Cowboys har siden starten vært en oppvisning i utholdenhet, kontinuitet, arbeidsvilje, og spilleglede. Denne låta vitner ikke om noe annet – en herlig fengende låt i sann CC-sti