Halvor Johansson gjør comeback i Radio Rock

Savnet etter kruttsterk morgenkaffe og ekte rock ble for stort for komiker og programleder Halvor Johansson. Mindre enn ett år etter at han takket for seg i Radio Rocks morgenshow «Stå opp», er han tilbake på kanalen.
Halvor Johansson er tilbake på Radio Rock med programmet og podkasten «Halvorsprat». Foto: Kenneth Sporsheim, Radio Rock.

– Jeg gleder meg mest til å drikke dårlig kaffe mens jeg mener masse om ting jeg ikke kan, for merkelig nok er det nettopp det jeg er god til. Og så gleder jeg meg til å få besøk av en rekke kule gjester i studio, sier Johansson.

I det nye programmet «Halvorsprat» inviterer han kjente personligheter for å kommentere og raljere om dagens nyhetsbilde, akkompagnert av en mektig dose rock.

– Drømmegjesten er kongen. Og dronningen. Gjerne samtidig! Det hadde vært interessant å høre hva de synes som dagens nyheter.

Klar for radio, podkast og sceneshow

«Halvorsprat» er på lufta hver søndag ettermiddag, og blir også tilgjengelig som podkast med en fersk episode hver uke. Samtidig som han forbereder seg på radiocomeback og podkastsatsing, er Johansson også klar med et splitter nytt stand up-show på Latter, etter en lang periode som omreisende komiker.

– Forskjellen mellom sceneshowet og radioprogrammet er at publikum i salen på Latter får en stand up-forestilling med manus og ferdigskrevne vitser. Radioprogrammet, derimot, er ferskvare med ukesaktuelle temaer og spennende gjester, sier Johansson, som ikke er alene om å glede seg til comebacket.

– Halvor er en sabla bra, kunnskapsrik og vanvittig morsom mann som er helt perfekt for kanalen, sier programsjef i Radio Rock, Stian Eliassen.

«Halvorsprat» har premiere på Radio Rock søndag 5. mars kl. 16.

Bauer Media Audio er Europas største kommersielle radiokringkaster.

I Norge står Bauer Media bak 80 radiokanaler og et voksende nettverk av podkaster. Vi er tilgjengelig på DAB, nett og mobil.

Bauer Media AS driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, Kiss og P24-7 MIX, KOS og FUN.

Alle kanalene er tilgjengelig nasjonalt på DAB, via våre apper og på nett.

Bauer Media AS tilbyr også et Premium-abonnement der samtlige radiokanaler selskapet står bak kan høres uten reklame, samt lytterne får eksklusivt innhold og kvalitetspodkaster.

Selskapet har ca. 70 medarbeidere med hovedkontor i Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.