ScandzaScandza

Gull til Leiv Vidars Go'Veganpølse! Veganpølsen som ble lansert i Narvesen og 7-Eleven har solgt over 70.000 pølser så langt.

Europeiske toppkokker har tildelt gullstjerne til Leiv Vidars nye Go'veganpølse. The International Taste Institute, som består av 200 kokker fra prestisjefylte kulinariske institutt i hele Europa, vurderer produkter fra hele verden basert på smak, utseende og kvalitet.
Narvesen har hatt flere vellykkede kampanjer med Go'Vegan.

- Kun et fåtall produkter i vegankategorien blir tildelt så gode karakterer, sier Ivar Enger, Key Account manager hos Leiv Vidar/Scandza, som eier merkevaren Go'Vegan.

Leiv Vidar har over flere år jobbet målrettet sammen med kategorisjef Lene Løchen-Jensen i Reitan Convenience for å ta fram en fullverdig vegansk pølse tilpasset kravene til kundene i Convenience-kanalen. Etter lang tids prøving og feiling ble det i fjor testlansert Go'Vegan grillpølse på 7-Eleven. Selv om dette var midt under den første nedstengingen under Corona, fikk produktet såpass god mottakelse at Reitan Convenience besluttet å legge produktet inn i permanent sortiment og aktivisere det på flere kampanjer.

– Det er ekstra gledelig for oss som har brukt så mye tid sammen med Reitan Convenience. Dette inspirerer oss bare til å stå på ytterligere for å møte fremtidige kunders ønsker og behov til gode måltidsløsninger i Convenience-kanalen, og vi har flere spennende produkter sier en smilende Ivar Enger.

I de beste salgsperiodene har mer enn hver tredje pølse solgt vært en Go'Veganpølse. Hittil er det solgt nesten 70.000 pølser gjennom Narvesen og 7-Eleven sine utsalgssteder i Norge.

Kategorisjef Lene Løchen-Jensen sier at dette viser at også kunder i Convenience-kanalen er opptatt av miljøet og det å kunne ta lettere valg i en travel hverdag.

– Hvis vi kan hjelpe kunder til å ta gode valg og tilby et sortiment som er bredt og velsmakende vil vi være en relevant kjede for folk på farten også i fremtiden. sier Lene Løchen-Jensen.

Les mer om The International Taste Institute her.

Narvesen har hatt flere vellykkede kampanjer med Go'Vegan.
200 kokker fra hele Europa har gitt Go'Vegan gullstjerne for smak og kvalitet.
Ivar Enger, Key Account manager hos Leiv Vidar/Scandza

Leiv Vidar og Go'Vegan eies av Scandza Norge

Scandza er norsk FMCG selskap med.