Grunnsteinsnedleggelse ny bossnetterminal og hovedkontor BIR - presseinvitasjon

Vi har gleden å invitere til grunnsteinsnedleggelse for bossnett-terminalen og administrasjonsbygget for BIR på Nygårdstangen onsdag 30. juni klokken 13.00 - 14.00.

BIRs nye bossnetterminal og administrasjonsbygg på Nygårdstangen.

Bygget på Nygårdstangen skal være det «administrative navet» i BIR og et av «hjertene» i bossnettet i Bergen sentrum.

BIR har tradisjon for å markere byggestart for prosjekter som er viktig for det samfunnsoppdraget vi er gitt, noe vi også ønsker å gjøre på Nygårdstangen. Byggearbeidene er godt i gang, i første omgang med arbeider i grunnen med fundament for bygget og konstruksjon mot fremtidig kanal.

• BIR-lur blåst av Anne Margrethe Hausvik
  • Velkommen ved Terje Strøm, daglig leder BIR Nett
  • Kunstnerisk innslag ved Trond Madsen, BIT20
  • "BIR bygger fremtiden" ved Aslak Sverdrup, styreleder i BIR AS
  • "Om sirkulære BIR" ved konsernsjef i BIR AS Borghild Lekve
  • "Om bossnettet" ved Terje Strøm
  • "Det å bygge miljøbygg i Bergen" ved Erlend Bygnes, distriktsleder Bergen Veidekke
  • Nedleggelse av grunnsteinen og tale ved fungerende byrådsleder, Lubna Jaffery

Samarbeidspartnere, politikere og naboer er invitert til begivenheten som finner sted på Nygårdstangen, Lungegårdskaien 42 (foran AdO og Bergen Brannstasjon). Markeringen vil skje utendørs. På grunn av smittevernhensyn ber vi om en bekreftelse på din deltagelse til eva.skjold@bir.no så snart som mulig.

Vi ønsker hjertelig velkommen og ser frem til å dele denne minneverdige begivenheten med dere.

Borghild Lekve
konsernsjef

BIRs nye bossnetterminal og administrasjonsbygg på Nygårdstangen.

Karbonavgift på forbrenningsanlegg - en miljøskatt uten miljøeffekter7.10.2020 12:09:40 CEST | Kronikk