Gripende ny singel fra Asbjørn Ribe ute nå!

Den Spellemannsnominerte Sørlandsartisten er ute med singelen "Hold det på avstand".

Foto: Julia Marie Naglestad

Hør "Hold det på avstand" her!

Sommeren 2019 pakket Asbjørn Ribe bilen med en gitar og et lite piano, og suste langt inn i de svenske skoger, hvor han leide seg en liten hytte noen dager alene for å skrive helt nye sanger. En god del kopper kaffe, stärköl og punchrullar senere, vendte han hjem igjen med mye nytt i sekken.

Et halvt år senere stoppet verden opp, og det siste verset i denne låta falt på plass. Det er en sang om at alt går i små eller store sirkler.

I Amper Tone studio hos Bård Ingebrigtsen (Hedvig Mollestad, Valkyrien, Stein Torleif Bjella) fant de frem kassegitaren og stueorgelet. Og et uredd band fra distrikts-Norge.

Dropbox med WAV, cover, bilder og metadata

Foto: Julia Marie Naglestad

Asbjørn Ribe gir ut musikk på sitt eget platselskap SkiPop Records/Altenburg Skivbolag og samarbeider med Drabant Music om promo og marketing.

Ingrid Lovise ute med låt fra debutalbum!19.2.2021 07:02:49 CETPressemelding

Ingrid Lovise er klar med singelen “Rid of Me” og etablerer med den, det kommende debutalbumet som et prosjekt med dybde og kontraster. I likhet med låten “Let You Go” som kom ut i oktober 2020, har låten “Rid of Me” en sår, men sterk tekst. Den dreier seg om vissheten om at uansett hvor vondt det er å bli forlatt, så er relasjoner frivillige og det er det som er så vakkert og skummelt med dem. Hør låten HER. – «Dette er min tyngste låt hittil og dette er en sang som handler om å ta ansvar for sine egne følelser. Dette er ikke nødvendigvis en kjærlighetssang, understreker Ingrid Lovise. Tematikken kan også passe i vennskap og jeg går ofte vandrende ned “Rid of Me–lane”, legger hun til med et smil.» - Ingrid Lovise Ingrid Lovise synger og spiller akustisk gitar på låten og Marius Simonsen spiller trommer. Det er Kyrre Fritzner som er produsent. Dropbox med WAV, cover, bilder, label copy

Osa fra El Caco slipper tredje singel fra soloprosjektet!19.2.2021 07:01:26 CETPressemelding

Siden oppstarten i 1998, har El Caco med sine sju album og utallige konserter satt et varig preg på norsk rockehistorie. Men for vokalist og frontfigur Øyvind Osa har ønsket om å lage musikk som ikke nødvendigvis lar seg framføre med det nå 22 år gamle hjertebarnet blitt en realitet. Våren 2020 etablerte han seg som soloartist under navnet Osa og han er nå aktuell med den tredje låta "The Road". Hør låten HER. Låta startet som en møkkete og tradisjonell americanalåt men har utviklet seg siden den gang. Den ferske låta leker med referanser fra Tom Petty og Beach Boys, som også gjorde selve innspillingen noe humørfylt. Arve Isdal fikk i oppgave å legge til en solo, og jammen resulterte det i et snev av Mark Knopfler også. Singlene «Sommerfulgt», «The Stranger» og nå «The Road» er et resultat av alt Osa har ruget på lenge; en salig blanding av folk, vise, blues og country, og til og med et hint av disco. - "Koringer har jeg, med hånden på hjertet, aldri vært i nærheten av å lage tidligere