Gir bort julemat til rusavhengige

Julemat og juletradisjoner er viktige for oss alle, ikke minst for dem som sliter med rus. I samarbeid med «Idretten Skaper Sjanser», gir MENY derfor bort 200 poser med julemat til rusavhengige.

Kjøpmann Flemming Kristiansen hos MENY Krøgenes i Arendal og sykkelutøver Rachid Lach triller matposene til varebilen til «Idretten Skaper Sjanser». - Det er flott at vi får bidra til dette lokalt, sier Kristiansen. Foto: Idretten skaper sjanser.

Foreningen «Idretten Skaper Sjanser» har startet flere idrettsgrupper rundt om i landet hvor rusavhengige finner glede, mestring og fellesskap gjennom fysisk aktivitet - ledet av profesjonelle trenere. Nå går utøverne inn i en tid som er vanskelig for mange av dem, der vonde minner, savn og dårlig råd blir ekstra vondt å leve med.

- Idretten Skaper Sjanser gjør en viktig forskjell i samfunnet, og dette er et arbeid MENY støtter. Vi gir bort 200 poser med julemat til rusavhengige via dette initiativet. Vi håper vi kan bidra til å skape litt matglede og julestemning for dem som trenger det mest. Julemat og tradisjoner er viktig for oss alle, ikke minst for dem som har falt utenfor samfunnet, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.

Deler ut til andre
Utøverne i "Idretten Skaper Sjanser" får fem poser hver med julemat. De kan beholde en selv og deler ut fire til andre de vet sliter med rus.

Morten Nyborg, daglig leder i "Idretten Skaper Sjanser", vet hvor mye det betyr for utøverne å få litt ekstra julemat.
- Våre utøvere vet altfor godt at jula er en ekstra tøff tid. Vi er takknemlige for at MENY gir utøverne våre mulighet til å dele ut julemat til folk de vet trenger en oppmuntring, sier Morten Nyborg, daglig leder i "Idretten Skaper Sjanser".

MENYs nettbutikker har pakket de 200 posene, som hentes hos MENY Lade i Trondheim, MENY Krøgenes i Arendal, MENY Osloveien i Hønefoss og MENY Østfoldhallene i Fredrikstad.

FAKTA

• Foreningen "Idretten Skaper Sjanser" er et samarbeid mellom Norges Skiforbund, Norges Cykleforbund og Norges Rytterforbund - med utøvergrupper innen ski, sykkel og riding.
  • Idretten Skaper Sjanser mottar støtte fra Helsedepartementet.
  • www.idrettenskapersjanser.no
  • For mer informasjon, kontakt kommunikasjonssjef Liv Ekeberg, tlf. 99261900, liv@idrettenskapersjanser.no