Frode Øverlis Rutetid er tilbake som eget blad!

Til neste år vil Frode Øverlis Rutetid-blader igjen være en del av Egmonts utgivelsesprogram!

Den bortkomne sønnen vender tilbake

Redaksjonssjef Tormod Løkling har følgende å se til denne gledelige nyheten:
– Når det gjelder det at Frode Øverli og Rutetid-utgivelsene kommer tilbake til Egmont, så vil jeg rett og slett sitere det Bibelen sier om Den bortkomne sønnen: ’Mens sønnen ennå var langt borte, fikk faren se ham og syntes inderlig synd på ham. Han løp imot sønnen, omfavnet ham og kysset ham ømt’.

Løkling legger til:
– Det var vel omtrent dette som skjedde, med Frode i rollen som Den bortkomne sønnen og jeg i rollen som faren. Bortsett fra at det også var øl og penger involvert.

Det føles godt
Frode Øverli meldte overgang til det nystartede Strand Forlag tidligere i år, men vender nå tilbake med Rutetid-serien sin til Egmont. Egmont satser på seks Rutetid-blader i 2020, samt to Rutetid-album, et julehefte og en Rutetid-bok. Serieskaper Frode Øverli sier følgende til Rutetid-satsningen:

– Det føles veldig godt å være tilbake med Rutetid-blad på Egmont. Jeg ble selvsagt litt overrasket da jeg oppdaget at denne Løkling fremdeles vaser rundt i korridorene der oppe. Og glad. Vi har kokt sammen fine blader før og nå skal vi jaggu gjøre det igjen.

Ansvarlig utgiver i Egmont Kids, Kjell Frostrud Johnsen, uttaler:
– Dette er så gøy atte hjælp!

Barnebokforfatter
I tillegg til dette debuterer også Frode Øverli som barnebokforfatter for første gang. Boken «Frida og jakten på nesehårene» er første bok i en ny barnebokserie på Egmont.

For spørsmål og kommentarer ta kontakt med Tormod Løkling på mail: tormod.lokling@egmont.com eller mobil: 99354564