Fremleggelse av årsresultat 2020 for SDØE og Petoro AS

Petoro AS inviterer til fremleggelse av resultater SDØE og Petoro AS 2020, tirsdag 9. mars, klokken 10:00.

På grunn av COVID-19 og smittevernhensyn vil fremleggelsen sendes direkte på Petoro sine nettsider, www.petoro.no

Eventuelle spørsmål kan rettes til Christian Buch Hansen på epost: chha@petoro.no, eller per telefon 926 24 255

Årsresultat Petoro/SDØE - Unntaksår gav likevel solide inntekter til staten9.3.2021 09:30:00 CET | Pressemelding

Petoro leverte 59 milliarder kroner til staten i 2020. Dette er en nedgang på 37 milliarder fra 2019. Hovedårsaken er kraftig prisfall på olje og gass grunnet covid-19. - I et svært spesielt år preget av nedstengning og sterke mobilitetsbegrensninger, viser SDØE-porteføljen sin styrke. Dette bidrar til store inntekter og understreker hvor viktig vår industri er for samfunnet, sier konstituert administrerende direktør Kjell Morisbak Lund.

Resultat 3. kvartal SDØE - Økt kontantstrøm og høyt aktivitetsnivå30.10.2020 10:00:00 CET | Pressemelding

Petoro leverte en kontantstrøm til staten på 45 milliarder kroner per tredje kvartal. Dette er en nedgang på 42 prosent i forhold til samme periode i 2019. Kontantstrømmen for tredje kvartal var på 12 milliarder, dette gir en bedring i kontantstrømmen på fem milliarder sammenlignet med andre kvartal. Økningen skyldes en midlertidig lettelse av smitteverntiltakene globalt som førte til etterspørselsvekst og en økning i prisene på olje- og gass.

Resultat 2. kvartal SDØE - Betydelig kontantstrøm fra Petoro i 1. halvår tross utfordrende 2. kvartal5.8.2020 10:00:00 CEST | Pressemelding