Første høyteknologiske dagligvarebutikk i Nord-Norge åpnet ved romsenteret Andøya Space

Stolt ordfører i Andøy kommune Knut A. Nordmo kunne 14. oktober åpne den første høyteknologiske dagligvarebutikken i Nord-Norge, på Nordmela, Andøya. Med dette er det nå 12 Høyteknologiske butikker med RMA-Butikkstyring i full drift i Norge.
F.v: Mariann Høyen (Merkur), Gunta Venge (Snarkjøp), Hans Olav Bakås (Mat-Norge), Knut A. Nordmo (ordfører Andøy kommune), Jeanett Alsos Olsen og Hans-Eirik Alsos Olsen (eiere av butikken), Per Eivind Vik (Snarkjøp), Geir Inge Vik (Snarkjøp).

Like i nærheten av butikken ligger Andøya Space Center. Med Snarkjøp Nordmela Landhandleri & Kafé AS som nå har blitt en høyteknologisk butikk, så utmerker Andøya seg som et Innovativt teknologiområde!

Butikken Nordmela Landhandleri & Kafé AS er en del av Snarkjøp kjeden. Jeanett Alsos Olsen og Hans-Eirik Alsos Olsen overtok butikken i 2015, hvor de ved hjelp av moderne teknologi fra Mat-Norge nå kan gi et enda bedre dagligvaretilbud til fastboende og tilreisende kunder.

Andøya Space ble nå tildelt hele 365 millioner kroner over statsbudsjettet, som startskuddet for romvirksomhet 2.0. Dette vil tiltrekke seg tilreisende fra hele verden, som vil bruke butikken!

Det var flott å møte kunder, ansatte og eiere, og snakke om den nye driftsformen. Fint å se samspillet mellom kunder og ansatte, hvor ansatte har tatt på seg vertsrollen, og lar teknologien styre kundereisen, sier Hans Olav Bakås, CEO i Mat-Norge. Butikken er nå døgnåpent året rundt, tidligere var åpningstiden 10-18. Dette betyr mye for kundene og driften av butikken.

Driftige eiere har på rekordtid med god støtte fra snarkjøpkjeden og Merkur-Programmet utviklet butikken til å bli den mest avanserte butikken i Nord-Norge, hvor RMA-Butikkstyring teknologien fra Mat-Norge sikrer gode kundeopplevelser døgnet rundt. Dette betyr at ansatte får enda mer tid til kundene!

Mat-Norge gratulerer Andøy kommune, og Snarkjøp Nordmela Landhandleri & Kafé AS med Høyteknologisk butikk!

Marita Kristin Martinsen i vertsrolle med kunde i butikken.

Hans Olav Bakås møter kundene.

Mat-Norge møtte også Andøya Space Center, hvor det ble samtaler om satsningen til Snarkjøp Nordmela Landhandleri & Kafe AS, som er en spennende teknologisatsning for område.

Hans Olav Bakås i møte med Andøya Space Center. Hvor det også ble tid til en reise med Spaceship Aurora sammen med seksjonsmedarbeider Anneline Laupstad.

Marita Kristin Martinsen i vertsrolle med kunde i butikken
Hans Olav Bakås møter kundene

+47 457 34 673https://www.mat-norge.no/

Ledende norsk teknologiselskap av automasjon og butikkstyring. Teknologi som sikrer gode kunde-brukeropplevelser i alle aldersgrupper, og gjør det enkelt og kostnadseffektivt for butikk og ansatte.