Footway Group og Klarna inngår et langvarig marketing-partnerskap for økt vekst
Martin Kamphav, Head of Business Development, Footway Group: «Vi er veldig fornøyde med å utvide vårt partnerskap og at Klarna kan støtte vår globale strategi for hurtig vekst for antall merkevarer på vår plattform. Partnerskapet gir oss enda flere muligheter til å utvide vår virksomhet ved hjelp av Klarnas marketing-tjenester og slik få nye kunder og trafikk med høy kvalitet til butikkens nettsider. Vi er trygge på at vår forpliktelse til å bruke Klarnas innovative og mange løsninger for marketing og vekst vil være en viktig faktor for veksten til Footway Group.»
Geir Østby, Klarnasjef, Norge: «Vi er svært begeistret for å ha inngått dette utvidede partnerskapet med Footway Group. I løpet av det siste året har vi hatt et skarpt fokus på å bygge organisasjonen fra å være en tradisjonell salgsavdeling til å bli en strategisk og langsiktig vekstpartner for våre samarbeidende butikker. Målet vårt med dette er å gi våre partnere muligheten til å tiltrekke seg nye kunder, øke sin vekst og ekspandere til nye markeder, i tillegg til å kunne tilby våre betalingsløsninger. Dette gjør vi ved å tilby et bredt utvalg av marketing-løsninger. Dette er vårt mest visjonære partnerskap så langt i Norden, og vi har store ambisjoner for vårt videre samarbeid med Footway Group og hvordan vi skal støtte deres fremtidig vekstplaner.»
Partnerskapet vil inkludere Klarnas egne sosiale kanaler samt Klarnas brede tilbud av marketing- og annonseringsløsninger som for eksempel Comparison Shopping, en AI-basert stylingmotor, en virtuell shoppingplatform og en influenser markedsføring- og måleplattform.
Sammen vil disse tjenestene hjelpe med å bygge merkevarene til Footway Group og gjøre at kunder over hele verden kan ta informerte valg om å kjøpe produkter fra Footway Group enkelt, trygt og smoooth.
Fra betaling til et bredt spekter av vekst tjenester, inkludert in-house ekspertise
I løpet av det siste året har Klarna brukt mye krefter på å utvikle sitt marketing-tilbud som skal bidra til vekst. Dette inkluderer strategiske oppkjøp (som Toplooks, Piggy, Hero, Apprl og Pricerunner), og utvikling av egen in-house ekspertise på disse områdene. I stedet for tradisjonelle salgsteam har Klarna nå små team som jobber på tvers av mange funksjoner. Disse har ansvar for flere partnere, både små og store. Partnere kan nå være helt trygge på at Klarna skal støtte dem og hjelpe dem med fortsatt vekst innenfor en rekke områder, som utvikling av innhold- og mediatjenester, analyse, influenser-marketing, shopping og conversion strategy og performance marketing.
Geir Østby, Klarnasjef, Norge: Våre dedikerte team har et klart fokus på vekst, på rådgivning, bygge og utvikle våre butikkpartneres merkevarer, basert på deres behov. Et team, som består av rundt åtte personer, har både produkt- og kundeansvarlige, utviklere, marketing-eksperter og analytikere. Denne in-house ekspertisen, i kombinasjon med Klarnas betalingsløsninger og marketing-kanaler og løsninger, er svært kraftfulle verktøy for butikkene til å få flere kunder, øke trafikk til nettsider, øke konverteringer, størrelsen på handlekurvene og høyere omsetning.
About Footway Group
Team Footway Group operates specialised online stores on a data driven platform. We want to create relevant places for the meeting between consumers and manufacturers. Consumers' demand for quality, price and sustainability will be decisive for the products of the future. Our online stores are found in 24 markets and annually serve more than 2 million consumers and 800 brands.
Footway Group’s shares are listed on Nasdaq First North Growth Market with ticker FOOT B and FOOT PREF. Erik Penser Bank AB is Certified Adviser and can be reached via telephone: +46 (0)8 463 83 00 or via email: certifiedadviser@penser.se.
More information about the company can be found on footway.com/investors
Kontakter
Klarna Press
E-post: press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom