Få julegavene levert med middagsmaten
-Kolonial.no er en fremoverlent aktør som tilbyr et premium hjemleveringsalternativ hvor kunden selv får velge leveringsdato og tidspunkt, samtidig som de får svært god oppfølging under hele leveringsprosessen. At de setter så stor vekt på kundeopplevelsen, og kontinuerlig jobber for å styrke denne, gjør at det er et naturlig valg for oss i Anton Sport å inngå et samarbeid med Kolonial.no, sier Ida Mikalsen, markedssjef i Anton Sport.
Etter en vellykket lansering av samarbeid med Clas Ohlson, tar nå Kolonial.no steget videre med nye hjemleveringssamarbeid. Dette lanseres på tampen av et år med voldsom vekst i netthandel, så langt på hele 30 prosent. Kombinasjonen av korona-tiltak og nye handlevaner, gjør at veksten er forventet å øke ytterligere frem mot jul. Det nye leveringssamarbeidet har som mål å gi kundene en enklere og bedre handleopplevelse, helt frem til døra. Med muligheter til å velge leveringssted og – tid selv.
Puslespill, smartklokker og joggesko samkjører med melk og brød
Kolonial.no leverer i dag dagligvarer til halvparten av alle norske husstander, fra Lillehammer i nord til Halden i sørøst og Grenland i sørvest. De har bygget et av landets fremste logistikksystemer, for å planlegge og optimalisere utkjøringer helt hjem.
Kolonial.no har i lang tid samarbeidet med Clas Ohlson, Dyrket.no m.fl, der utvalgte varer er tilgjengelige i nettbutikken til Kolonial.no. Det nye samarbeidet gjør det mulig for kunder å velge utkjøring med Kolonial.no direkte fra kassa på henholdsvis Sprell.no, Antonsport.no og Milrab.no. De ønsker å invitere flere butikker til samkjøring fremover.
- I Kolonial.no har vi noen av Norges mest fornøyde kunder. Nå inviterer vi flere andre nettbutikker med på våre biler, så vi kan bidra med å gjøre hverdagen litt enklere også for deres kunder. Vi ser at norske butikker møter stadig mer konkurranse fra utlandet. Om vi samarbeider for å skape gode, fremtidsrettede handleopplevelser, vinner alle. Ikke minst norske forbrukere. Målet er å kunne bringe kjøpesenteret hjem til dørstokken, sier Jon Kåre Stene, medgründer i Kolonial.no.
Kolonial.no ønsker å invitere flere nettbutikker til samkjøring i tiden fremover. Mer samkjøring av varer gir bedre utnyttelse av varebilene og mer effektive ruter. Flere kunder kan droppe bilturen for å hente post i butikk, når både pakkene og butikken kommer helt hjem til dem.
Vil sikre at alle får julegavene fra Sprell før julaften
-Det skal være enkelt for kunden å handle på Sprell, og vi vet at mange av våre kunder handler dagligvarer hos Kolonial.no. Da er det jo genialt å få lekene fra Sprell levert sammen med matkassen fra Kolonial, lynraskt og rett på døra. Derfor er samarbeidet med Kolonial.no er viktig for oss, sier Alexander Arnesen, Daglig leder i Sprell.
-Vi er veldig spente på denne julen, fordi Covid19 skaper stor usikkerhet rundt om kundene vil bruke butikkene eller nettbutikken for sin julehandel. Vi planlegger både med et senario der kundene velger å gå i butikkene tidligere enn vanlig, og for en situasjon der mange flere velger å handle på nett i stedet for i butikken. Akkurat nå jobber vi intenst med å tredoble kapasiteten i nettbutikkens logistikk. Vi tror riktignok ikke at netthandelen vil vokse 300%, men vi ønsker å være helt sikre på at alle får julegavene fra Sprell før julaften - også i år, sier Arnesen.
Forventer boom i netthandel til jul
-Mange har nok handlet på nett for første gang i løpet av de siste 7-8 månedene, som trolig har gitt mersmak for å gjøre en enda større andel av handlingen på nett. For vår del, ser vi også en veldig tydelig trend på at stadig flere kunder ønsker hjemlevering, sier Vegard Sunde, Innkjøpssjef i Milrab.no.
-Samarbeidet gir oss muligheten for å være med å utvikle fremtidens hjemleveringsprodukt sammen med en aktør som har en imponerende tilstedeværelse i sitt leveringsområde, sier Sunde og fortsetter - Vi følte oss trygge på at kundene våre ville få en god opplevelse ved å inngå et samarbeid med kolonial.no, og når de i tillegg kunne tilby en mer eller mindre “plug & play”-løsning, til tross for å være i en demo-fase, så var valget ganske enkelt. Fraktalternativet til kolonial.no gir kundene våre enda flere valg i vår checkout, og sørger for at de som velger alternativet får en svært god leveringsopplevelse der gjennomsiktighet og kommunikasjon står i førersetet.
-Vi ser at flere og flere velger hjemlevering fra vår nettbutikk, og spesielt ved dyrere kjøp ønsker kundene en personlig tjeneste med full sporing som leveres når det faktisk passer best for kunden. Nettbutikken har hatt en eventyrlig vekst det siste året og julehandelen er i full gang. Vi kommer til å være ansvarlig for tusenvis av julegaver under årets julehandel og det er viktig for oss å ha en hjemleveringstjeneste som leverer den personlige servicen vi i Anton Sport mener kundene våre fortjener, sier Trine Gyland Abrahamson, E-commerce manager i Anton Sport.
Om Sprell
Sprell ble etablert i 1996 og har vokst til å bli en spennende butikkjede med 13 butikker i Norge og en betydelig netthandelssatsing. Selskapet har en sterk miljøprofil, er ledende i sin nisje og henvender seg til barnefamilien med pedagogiske leker, babyutstyr og barneroms interiør.
Om Milrab.no
Milrab er et nisjekonsept som opererer i krysningspunktet Outdoor og Tactical. Selskapet utvikler egne produkter, samarbeider med kjente merkevarer og har en betydelig digital satsning gjennom sine nettbutikker.
Milrab har levert en vekst på over 50% år etter år og ligger an til å passere 600 millioner i omsetning ila. 2020.Milrab har vært kåret til Gasellebedrift fem år på rad, har vunnet flere bransjepriser og var finalist i kåringen av “Årets Nettbutikk” i 2017 og 2019.
Om Anton Sport
Anton Sport er sportskjeden med mål om å være annerledes - nyskapende, inspirerende og kunnskapsrik, med det mest spennende vareutvalget. Anton Sport skal inspirere mennesker til å finne godfølelsen, med hovedvekt på ski, sykkel, løp & friluft. Kjeden har i dag 16 butikker i Stor-Oslo i tillegg til nettbutikk.
Kontakter
Louise FuchsKommunikasjonsdirektør
Tel:90256948louise.fuchs@kolonial.noJon Kåre SteneDistribusjonssjef
Tel:48185246jk@kolonial.noBilder
Om Oda
Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. Vi er et teknologi og logistikk-selskap med et sterkt fokus på innovative og bærekraftige løsninger for fremtidens handel. Vi tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Vi leverer til både privatpersoner og bedrifter. Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori som vokser raskest i Norden, og i fjor omsatte selskapet for over 1 milliard.
Følg pressemeldinger fra Oda
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Oda
Oda styrker fokus på Norge og Sverige og nedbemanner 150 i Oda Group Services4.6.2024 10:46:00 CEST | Pressemelding
Oda har mål om å nå lønnsomhet i både det norske og svenske markedet i løpet av 2025. Fremover ønsker selskapet å styrke fokus på det norske og svenske markedet og utsetter derfor videre internasjonal ekspansjon. I den forbindelse har selskapet varslet på et allmøte i dag at 150 ansatte vil bli nedbemannet i Oda Group Service, og at den svenske, norske og globale lederguppen vil bli slått sammen.
Oda har valgt Pol til å spisse lavprisprofilen6.5.2024 11:00:55 CEST | Pressemelding
Denne våren har Oda gjennomført en byråkonkurranse for å finne en samarbeidspartner som skal hjelpe Oda med å spisse lavprisprofilen. - Det var close race, men vi landet på Pol fordi vi opplever at Pol komplementerer teamet i Oda, men også utfordrer oss og har en tydelig forståelse av hvordan Oda bør kommunisere fremover, uttaler Nina Mikaelsen, markedsdirektør i Oda.
Tidligere sjef i Tesco og Amazon blir ny konsernsjef i Oda14.3.2024 10:45:00 CET | Pressemelding
Etter 10 år går gründer Karl Munthe-Kaas av som konsernsjef i Oda group og blir styremedlem. Chris Poad, tidligere adm. dir. for Tescos netthandel og flere sentrale lederroller i Amazon blir ny konsernsjef. Jesper Højer, tidligere konsernsjef for Lidl International, er ny styreleder.
Nina Mikaelsen ny markedsdirektør i Oda29.1.2024 10:37:18 CET | Pressemelding
Oda har ansatt Nina Mikaelsen som ny markedsdirektør i Oda Norge. Mikaelsen kommer fra stillingen som leder for merkevare og markedskommunikasjon i flyselskapet Norwegian. - Oda er uten tvil en gamechanger i norsk dagligvare, men også i folks liv. Jeg er glad for å ha blitt en del av Oda-laget og ser frem til å bruke min erfaring fra Norwegian til å bidra til Odas vekst og utvikling, sier Nina Mikaelsen.
Oda og Mathem fusjonerer: Blir Nordens største matbutikk på nett16.11.2023 10:15:00 CET | Pressemelding
Oda, Norges største matbutikk på nett, har inngått avtale om å fusjonere med sin svenske motpart Mathem. Sammen vil de bli markedsledende i Norden med en samlet omsetning på over fem milliarder NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom