Eva Bjerga Haugen ute med nydelig julelåt!

"O Come, O Come, Emmanuel" er første singel fra kommende julealbum.

Foto: Thomas Bang

LYTT HER

Eva Bjerga Haugen fra Stavanger er en Spellemannsnominert vokalist samt musiker og låtskriver. Hun har tidligere mottatt utallige solide kritikker fra inn- og utland for både sine konserter og sine utgivelser, fra renommerte tidsskrifter som All About Jazz, Jazzism Magazine, Le Soir Belgique, Musikmagasinet Lira, Jazznytt, OPUS, Stavanger Aftenblad, Dag og Tid, Dagsavisen. Der har hun blitt omtalt blant annet som "En av landets aller mest hørverdige og spennende vokalister" og "I besittelse av bortimot den perfekte stemma".

Nå har Eva Bjerga Haugen laget et fantastisk julealbum sammen med gitarist Morten Askildsen, trompetist Simen Kill Halvorsen og kontrabassist Thomas Bang. De har alle til felles at de elsker jul og jazz. "O Come, O Come, Emmanuel" er første singel, og første smakebit fra deres fantastiske julealbum, hvor de tolker julelåter med en god dose jazz og julestemning.

Etter flere år på rad med sin tradisjonsrike julekonsert i Skur 2 i Stavanger, har de nå endelig spilt inn en etterlengtet juleplate med egne og særegne arrangementer av de fineste julesangene de vet om.

Det er upretensiøst. Det er stemningsfullt. Det er lekent. Det er vokal, gitar, trompet og kontrabass. Det er tradisjon og improvisasjon. Det er kjent og ukjent. Og det er «fra alle oss til alle dere».

Albumet "Stille Grender" kommer den 2. desember.

Releasekonsertenfinner sted i storslåtte St. Petri kirke i Stavanger den 2. desember kl. 20:00.

Foto: Thomas Bang
Cover: "O Come, O Come, Emmanuel" - Eva Bjerga