Enorm interesse for nye EQS

Det elektriske flaggskipet EQS har en rekkevidde på opptil 780 kilometer (WLTP), og introduserer et hav av teknologiske finesser. Den offisielle norske salgsstarten var 17. august, og interessen for modellen har gått over all forventning.

Enorm interesse for nye EQS fra Mercedes-EQ. Modellen har en rekkevidde på opptil 780 kilometer (WLTP). Foto: Mercedes-Benz AG

- Vi har naturlig nok hatt store forventninger til EQS, men tallene og tempoet har overgått selv våre mest optimistiske scenarier. Kun kort tid etter at vi åpnet for bestillinger har vi allerede solgt flere utgaver av EQS, enn vårt beste år for S-Klasse noensinne. Samtidig er vi godt i gang med en interesseliste med et firesifret antall kunder, hvor vi opplever svært positiv respons, sier kommunikasjonsdirektør Audun Hermansen i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Høyt nivå av standardutstyr
Nivået av standardutstyr på EQS er høyt, med blant annet AIRMATIC luftfjæring, for utmerket kjørekomfort, og DIGITAL Light som presist lyser opp veien uten å blende motgående trafikk. Skjermpakken med 12,8" OLED skjerm i midtkonsollen er standard på EQS 450+, mens kundene som velger EQS 580 4MATIC kan glede seg over den nye MBUX Hyperscreen som standard. I tillegg vil kundene finne utstyr som adaptiv cruise control, 360-graders kamera, navigasjon og KEYLESS-GO uten å måtte krysse av i listen for ekstrautstyr

Rekkevidde på opptil 780 kilometer (WLTP)
EQS har en rekkevidde på opptil 780 kilometer (WLTP) og kan hurtiglades på opptil 200 kW på hurtigladestasjoner. En rekkevidde på nye 300 kilometer (WLTP) kan derfor lades opp på kun 15 minutter under rette forhold. En ny generasjon batterier med netto energiinnhold på 107,8 kWh er introdusert til modellene EQS 450+ og EQS 580 4MATIC.

Startpris på under en million kroner
Innstegsutgaven EQS 450+ har en startpris på 935.000,-, og er modellen som tilbyr lengst rekkevidde. Den permanente synkrone motoren leverer 333 hestekrefter og gir bilen en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 6,2 sekunder.

Utgaven med firehjulstrekk heter EQS 580 4MATIC og har en startpris på 1.162.000,-. Rekkevidden er på 675 kilometer (WLTP), og hele 524 hestekrefter sørger for en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 4,3 sekunder.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Mercedes-Benz G-Klasse blir elektrisk med Concept EQG7.9.2021 12:37:39 CEST | Pressemelding

Med Concept EQG presenterer Mercedes-Benz en elektrisk utgave av terrengikonet G-Klasse. Konseptbilen kombinerer det umiskjennelige utseendet til G-Klasse, med utvalgte designelementer som er typiske for helelektriske modeller fra Mercedes-EQ. Terrengegenskapene til «G», som alltid har hatt høy standard, vil ikke bare finne veien inn i en alder av elektrisk mobilitet, men vil også bli utviklet ytterligere på noen områder. Concept EQG gir dermed en lovende forhåndsvisning av hva en Mercedes-Benz G-Klasse med elektrisk drivlinje vil være i stand til.