Eidesvik Offshore ASA

Eidesvik Offshore utnevner ny COO og CTO

Eidesvik Offshore har utnevnt Arve Nilsen som ny Chief Operating Officer (COO) og Ellen Sofie Ottesen som Chief Technology Officer (CTO). Begge stillingene inngår i selskapets ledergruppe.

Arve Nilsen kommer fra stillingen som teknisk sjef i Eidesvik, der har ansvaret for teknologi, innkjøp og IT. Han har mer enn 30 års teknologi- og industrierfaring og har arbeidet i Eidesvik i 13 år. Som COO vil han ha det overordnede ansvaret for drift av selskapets skip og operasjonsløsninger. Han starter i sin nye rolle senest i slutten av juni.

«Arve har den brede maritime kompetansen og ledererfaringen som trengs for å sikre at våre skip fortsetter å leverer den samme høye kvaliteten som Eidesvik er kjent for. Jeg er også trygg på at han vil videreutvikle våre fartøysoperasjoner i tråd med selskapets strategi og målsettinger», sier CEO i Eidesvik Offshore, Gitte Gard Talmo.

Ellen Sofie kommer fra stillingen som direktør for bærekraft i Eidesvik og har over 25 års erfaring fra den maritime industrien. I løpet av sin 15 år lange fartstid i Eidesvik har hun hatt ulike lederstillinger, blant annet som flåtesjef og leder for selskapet nybyggingsavdeling. Hun starter i sin nye rolle umiddelbart.

CTO-rollen er en nyopprettet stilling i selskapet, og underbygger Eidesviks strategi om å være en pioner innen implementeringen av utslippsreduserende teknologi. Eidesvik har installert batteri-hybridløsninger på 11 av de 12 fartøy i drift, og gjennom blant annet ShipFC-prosjektet ønsker selskapet å bygge om skipet Viking Lady til å bli det første offshorefartøyet i verden som operer med ammoniakk som drivstoff.

«Eidesvik skal være et teknologitungt kompetansesenter for nye fartøysløsninger og grønne drivstoff. Vi utforsker kontinuerlig nye teknologier som vil redusere utslippene fra flåten vår, og selskapets nye CTO vil ha ansvaret for vår portefølje av prosjekter og grønne initiativ. Ellen Sofies omfattende teknologikompetanse og lange erfaring i selskapet gjør henne til den ideelle kandidaten for stillingen», sier Talmo.

Om Eidesvik Offshore ASA

Eidesvik Offshore ASA
Vestvikvegen 1
5443 Bømlo

Følg pressemeldinger fra Eidesvik Offshore ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Eidesvik Offshore ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Eidesvik Offshore ASA