ECITECIT

ECIT AS kvartalsresultat: Omsetningsvekst på 28.1 % til 710 MNOK for første kvartal 2022

Det norskbaserte multinasjonale konsernet ECIT AS, som leverer tjenester innen IT, regnskap og software, oppnådde en omsetning på 710 MNOK for første kvartal 2022, en vekst på 28.1 % sammenlignet med første kvartal 2021. EBITDA-marginen har økt fra 11.9 % til 12.3 %, og organisk vekst har økt fra 5.5 % til 6.5 %.

Foto av konsernsjef og gründer i ECIT, Peter Lauring.
  • ECITs regnskapstjenester har i første kvartal hatt en omsetning på 390 MNOK, en vekst på 30 % sammenlignet med første kvartal 2021.

• ECITs IT-tjenester har hatt en omsetning på 316 MNOK, en vekst på 19 % sammenlignet med første kvartal 2021.

• ECITs tech-tjenester har hatt en omsetning på 32 MNOK, en vekst på 42.5 % sammenlignet med første kvartal 2021.

For fullstendig børsmelding og investorpresentasjon, se www.ecit.com/investor

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, software og regnskap. ECIT har en velprøvdmodell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,200 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 125 oppkjøp siden 2013. Les mer på www.ecit.com

Foto av konsernsjef og gründer i ECIT, Peter Lauring.

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, software og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,200 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 125 oppkjøp siden 2013. Les mer på www.ecit.com