Dun & Bradstreet lanserer den første kampanjen siden oppkjøpet av Bisnode
Stockholm, 10. mai 2021: Dun & Bradstreet Holdings, Inc. («Dun & Bradstreet» eller «Selskapet») (NYSE:DNB), en ledende global leverandør av forretningsbeslutningsdata og -analyser, kunngjør den første overordnede merkekampanjen siden oppkjøpet av Bisnode. Høydepunktet i kampanjen vil være en live nettarrangement kalt: «The Power of Data». Målet med kampanjen er å formidle fordelene de delte verdiene data og analyser kan ha for enhver bedrift, og ytterligere etablere Dun & Bradstreet i de europeiske markedene.
«Etter oppkjøpet er vi nå fokusert på å hjelpe europeiske kunder med å bruke våre globale data og analyser for å fremme vekst og bidra til oppgang i etterkant av COVID-19-pandemien», sier Anna Albinsson, internasjonal markedsføringssjef hos Dun & Bradstreet. «Vårt første arrangement som et nytt europeisk Dun & Bradstreet fokuserer på hvordan data kan bidra til å omdanne bedrifter og gi verdier for virksomheter i alle størrelser, selv under dagens utfordrende omstendigheter».
Teamet bak kampanjen var markedsføringsselskapet BBDO Nordics og produksjonsselskapet FLX, med BBDO Nordics representert av Jonas Hedegard, bedriftsleder; Åsa von Yxkull, prosjektleder; Markus Bjurman, skaper; Zeynep Sahin, skaper; og Mats Brun, planlegger. FLX var representert av Peter Hansson, direktør; Emil Ramos, produsent; og Johan Gabous, produksjonsleder.
«I vårt konsept har vi valgt å starte fra et emosjonelt standpunkt, i stedet for å bruke kalde analytiske data», sa Markus Bjurman, kreativ leder hos BBDO Nordics. «Tilgang til riktig type data er som å ta en snarvei til suksess. Derfor har vi fokusert på hvordan tankene begynner å rulle hos konkurrenter og kolleger når noen plutselig “hacker” seg til suksess, noe som har resultert i en hel kampanje hvor sjalusi og beundring er et sterkt og ganske underholdende tema.»
Kampanjen inkluderer en rekke videoer produsert av FLX. Filmene viser mennesker – de som tenker utenfor boksen – som fra tilsynelatende ingensteds skjøt helt til topps. De er omgitt av konkurrenter som prøver å finne ut hvordan dette skjedde så fort, noe som gjør det klart for seeren at riktig data er en superkraft som kan få enhver bedrift til å ta et stort sprang mot suksess.
«Vi er veldig glade for å kunne rulle ut vår første kampanje under paraplyorganisasjonen Dun & Bradstreet», sa Anna Albinsson, internasjonal markedsføringssjef i Dun & Bradstreet. «Covid har virkelig satt fart på digitale endringer. Vi er forpliktet til å levere løsninger for kundens smertepunkter i denne nye hverdagen, noe som elegant demonstreres i kampanjen.»
Kampanjen begynner 10. mai 2021 og kulminerer i et live nettarrangement – «The Power of Data» – den 27. mai. Foredragsholdere inkluderer digitale ledere; Sara Öhrvall som er en ledende ekspert på digital transformasjon og forfatter av «Your future self»; Antti Merilehto som er AI-forfatter, tidligere «Googler» og for tiden Chief Growth Officer hos Houston Analytics; Shestali Roy, som er ekspert på etikk og næringsliv og på Innovate Finance sin liste over de mektigste kvinnene i FinTech; og Anders Indset som er en verdensledende forretningsfilosof.
Lenke til videoene: https://www.youtube.com/playlist?list=PLJAna554l34FCinRIvjchZpbkJm4bqpxc
Registreringslenke for nettbegivenheten: Få de riktige dataene på din side – «The Power of Data». https://www.bisnode.com/knowledge/event-area/power-of-data/
Nøkkelord
Kontakter
Liv Anne Holst
Head of Marketing and Communications, Norway
Bisnode
A Dun & Bradstreet Company
Number +47 950 44 692
E-mail: liv.anne.holst@bisnode.com
Om Dun & Bradstreet
Dun & Bradstreet – en ledende global leverandør av data og analyser – gjør det mulig for bedrifter over hele verden å forbedre deres beslutningstaking og forretningsresultater. Dun & Bradstreets Data Cloud driver frem løsninger og tilbyr innsikt som gir kundene mulighet til å øke inntekter, redusere kostnader, redusere risikoer og forvandle bedriftene deres. Siden 1841 har selskaper av alle størrelser brukt Dun & Bradstreet til å håndtere risiko og oppdage muligheter.
bisnode.com | Twitter: @DunBradstreetEu | Linkedin
Følg pressemeldinger fra Dun & Bradstreet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dun & Bradstreet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Dun & Bradstreet
Friskmeldt bygg- og anleggsbransje?10.6.2025 15:23:37 CEST | Pressemelding
Bygg- og anleggsbransjen viser tydelige tegn til bedring etter flere år med høy konkursrisiko og pressede marginer. Nye tall fra Dun & Bradstreet viser at konkurstallene i bransjen falt med 33 prosent i mai, sammenlignet med samme måned i fjor.
Sterk norsk økonomi, men frykter tollsatser30.4.2025 13:02:17 CEST | Pressemelding
Hittil i år har antall konkurser falt med 3 prosent. Analytiker Gustav Lundberg i Dun & Bradstreet ser en positiv trend med færre konkurser og beskriver norsk økonomi som robust, til tross for utfordringer i enkelte sektorer.
Konkursene øker i mars – men ingen grunn til panikk7.4.2025 10:10:06 CEST | Pressemelding
I mars ble det registrert 409 konkurser, en økning på 27 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Likevel mener analytiker Gustav Lundberg i Dun & Bradstreet Norge at det ikke er grunn til panikk. Konkursoppgangen skyldes primært sesongvariasjoner.
Konkursnedgang i februar: Går lysere tider i møte4.3.2025 09:42:35 CET | Pressemelding
I februar ble det registrert 354 konkurser - en nedgang på hele 12 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Analytiker Gustav Lundberg i Dun & Bradstreet Norge peker på økt optimisme i næringslivet.
Eiendomskonkurser ned i januar10.2.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Konkursstatistikken fra januar viser en marginal nedgang på tvers av bransjene. Januartallene skiller seg imidlertid ut, da antallet eiendomskonkurser faller for første gang siden mars 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom