Digital streikemarkering i Unio

I dag klokken 1700 arrangerer Unio en digital streikemarkering.

Deltakere i markeringen er:
- Leder av Unio kommune, Steffen Handal
- Nestleder i Unio kommune, Silje Naustvik
-Leder Unio Oslo kommune, Aina Skjefstad Andersen
- Programleder Erik Aasheim, Primus productions
Arrangementet sendes live på Facebook og lenke til streamen vil vil bli delt her:
Les mer om streiken på våre nettsider:

Stengte døra for tvungen lønnsnemnd16.6.2021 12:00:00 CEST | Pressemelding

Da Unio Spekter ble kalt inn til arbeidsministeren onsdag med trussel om ny tvungen lønnsnemnd, bestemte forhandlingsleder Lill Sverresdatter Larsen seg for å stenge den veien. – Nå er vi tatt i tvungen lønnsnemnd to ganger på rappen. Det var helt klart da vi var hos statsråden at vi ikke ville få streike videre ved sykehusene. Da bestemte vi oss for heller å be om en frivillig nemnd. Det gir oss flere muligheter, sier Larsen.