Dette er prisen på XPENG P7

Flaggskipet XPENG P7 er nå lansert i Norge og startprisen er på 447 820 kroner. P7 kommer med firehjulsdrift og bakhjulsdrift. Begge utgavene har en raus liste med standardutstyr og det siste av moderne teknologi. I tillegg blir P7 Wing Edition tilgjengelig i et begrenset antall.

Startprisen på 447 820 kroner er for versjonen med bakhjulsdrift, mens firehjulsdrift koster fra 507 820 kroner. Alle versjonene kommer med både kjøreassistenten XPILOT og operativsystemet Xmart OS. Spesialutgaven P7 Wings koster 599 900 og kommer med firehjulsdrift og de unike saksedørene.

- XPENG P7 gir kundene mye bil for pengene. Den har svært avansert teknologi og har det meste av utstyr inkludert, i tillegg til et prisvinnende design. XPENG P7 vil være tilgjengelig for prøvekjøring omtrent i midten av november hos våre 17 forhandlere. De som har forhåndsreservert prioriteres i denne køen, sier Christian Hem, salgsdirektør hos XPENG Norge.

- Vi gleder oss til å ta imot kundene til våre nyåpnede Xpeng-sentre og gi de opplevelsen av alt P7 har å tilby, sier Rune Gjerstad, daglig leder i XBI, den norske importøren av Xpeng.

Det sportslige designet sørger for lav luftmotstand, med en bransjeledende cd-verdi på 0,236. Med firehjulsdrift akselerer XPENG P7 fra 0-100 km/t på kun 4,5 sekunder. Setene er trukket i nappaskinn, og doble “wishbone”-fjæringer sørger for høy komfort og en førsteklasses kjøreopplevelse.

Spesialutgaven XPENG P7 Wings med unike saksedører vil være tilgjengelig i et begrenset antall for norske kunder og har de samme spesifikasjonene som versjonen med firehjulsdrift. P7 Wings kommer i tre farger, XPENG Green, Vibrant Red og Inky Black. Også i interiøret er fargede sømmer benyttet for å gi bilen et unikt uttrykk og et sportslig tilsnitt.

- Saksedørene og det sportslige designet gjør P7 Wing til en svært attraktiv modell for de kundene som ønsker det lille ekstra, sier Hem.

XPENG P7 med bakhjulstrekk vil ha en rekkevidde på hele 530 km etter WLTP-standarden. Med firehjulstrekk er rekkevidden 470 km etter samme standard. Netto batterikapasitet er på 80 kWt med CCS som ladestandard. Batteriet baserer seg på unik og bransjeledende batteriteknologi som er utviklet av XPENG, og som er optimert for raskere lading og høy ytelse.

Førerassistentsystemet XPILOT 2.5 er omtalt som et av verdens mest avanserte. Med 12 ultrasoniske sensorer og 14 kameraer rundt bilen fanger den omgivelsene på en ny måte. I tillegg kommer alle modellene med XPENG sitt eget operativsystem Xmart OS. Operativsystemet lærer kontinuerlig fra fører og oppdaterer seg selv gjennom hele bilens levetid.

Anerkjente Dynaudio har sammen med XPENG utviklet et unikt lydsystem for P7. Surround-lyden leveres av 18 høyttalere, hvorav to diskant-høyttalere heves opp fra dashbordet når bilen startes. Førersetet har integrerte høyttalere i nakkestøtten som gjør at sjåføren kan ha både telefonsamtaler og få veibeskrivelser fra førerassistentsystemet uten å forstyrre passasjerene. I kombinasjon med svært god støydemping, sikrer Dynaudios lyddesign en helt unik lydopplevelse. XPENG P7 har 13 innvendige detaljlys som også er programmert for å understreke lydbildet i bilen.

Norge er det første landet utenfor Kina hvor P7 blir tilgjengelig. Lanseringen av XPENG P7 er en viktig milepæl i XPENGs satsning i det norske markedet.