Det blir en ny sesong av «Exit»

Da er det klart. Det blir en sesong til av «Exit».
Tobias Santelmann (Henrik), Jon Øigarden (Jeppe), Simon Berger (Adam) og Pål Sverre Hagen (William) har alle bekreftet at de er klare for sesong to. FOTO: INGEBORG KLYVE / FREMANTLE

Det bekrefter NRKs dramasjef Ivar Køhn.

– Vi håpet på en avklaring før jul, og det fikk vi til. Det som ligger på bordet av nye ideer, historier og research, har gjort at vi har besluttet å gå for en ny sesong av «Exit». Jeg håper og tror det er flere enn meg som er spente på fortsettelsen.

Fortsetter i samme spor

Det er produksjonsselskapet Fremantle som produserer dramaserien «Exit» for NRK. Også sesong to vil være basert på ekte historier fra det norske finansmiljøet.

– Vi er utrolig glade og takknemlige for at NRK vil ha en sesong til av «Exit». Manusforfatter Øystein Karlsen startet å skrive i oktober, og i likhet med sesong 1, bygger fortsettelsen på historier fra de fire gutta og fra finansmiljøet der vi gjennom høsten har gjort ytterligere intervjuer, sier Petter Testmann-Koch, eksekutiv produsent og administrerende direktør i Fremantle.

– Vi har tidligere sagt at det er virkelighet som langt overgår fiksjon, og denne sesongen viser et enda bredere spekter av hvor langt den virkeligheten går. Kvinnene i miljøet får mer plass denne gangen, uten at historiene på noen måte blir hverken mildere eller varmere av den grunn, sier Testmann-Koch.

Tobias Santelmann (Henrik), Jon Øigarden (Jeppe), Simon Berger (Adam), Pål Sverre Hagen (William) og Agnes Kittelsen (Hermine) har alle bekreftet at de er klare for sesong to.

Kommer i 2021

Manusarbeidet til den nye sesongen er allerede i gang. Innspillingen vil skje i løpet av 2020, og sannsynligvis vil sesong to være klar for visning i 2021.

«Exit» er den mest strømmede dramaserien i NRKs strømmetjeneste NRK TV noensinne. Snittet på de åtte episodene i sesong 1 ligger nå på 1.102.000 avspillinger. Legger man til lineær TV-seeing, ligger snittet på 1.358.000.

Ivar Køhn, dramasjef i NRK, 414 02 096
Petter Testmann-Koch, administrerende direktør i Fremantle, 932 66 320
NRKs pressevakt, 414 28 800

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.