Den beste tiden på året er her: Dette er julemarkedene du bør besøke

Julen nærmer seg med stormskritt, og det er på tide å komme i julestemning. Den mørke og kalde tiden vi er inne i er den perfekte anledningen til å varme seg på gløgg eller julebakst og oppleve noen av de beste julemarkedene Norge har å tilby. Avis Norge har derfor samlet de beste julemarkedene du bør besøke på din neste biltur.

Julemarkeder tilbyr noe for alle enten du ønsker å holde varmen med en kopp med varm sjokolade, nyte synet av glitrende julelys eller kjøpe de siste julegavene. Julemarkeder er også en fin destinasjon for en helgetur med familie og venner, eller som en romantisk tur for deg og din kjære.

Julemarkedene på vår liste er forskjellige, men felles for de alle er at de tiltrekker seg både nordmenn og internasjonale turister som ønsker å se en by omdannet til et vintereventyrland. De beste markedene har et stort utvalg av aktiviteter og underholdning, alt fra skøytebane, nydelig julemusikk til spektakulære juletrær, samt sjarmerende salgsboder hvor man kan kjøpe både håndlagde gaver og juleknask til seg selv og andre.

Top fem julemarkeder

1. Oslo: Jul i vinterland

Stort julemarked midt i Oslo sentrum med skøytebane, stjernehimmel, god julemusikk og mye mer.

Åpningstider: 16. november - 30. desember.

Mer informasjon her.

1. Julemarkedet i Bergen:

Julemarkedet i Bergen befinner seg perfekt plassert på Festplassen. På Juletorget blir det bl.a. presentert 12 nye lokale utstillinger hver dag.

Åpningstider: 28. november til 22. desember.

Mer informasjon her.

3. Førjulstid på Bærumsverk:

Julemarkedet På Bærumsverk er veldig koselig og tilbyr bl.a. hest og sledetur samt julesang med Bærum pikekor.

Åpningstider: 24. november – 22. desember

4. Julemarked på Geilo:

På julemarkedet på Geilo er det mulig å kombinere en skihelg med et sjarmerende og koselig Julemarkedet.

Åpningstider: 22. november - 23. desember
Mer informasjon her.

5. Julemarked på Hadeland Glassverk

Julemarkedet på Hadeland Glssverk er Norges største innendørsmarked inspirert av de skandinaviske designtradisjonene og Hadelands historiske glassproduksjon.

Åpningstider: 2. november-23. desember

Mer informasjon her.

«Julehøytiden samler mennesker, og bilutleie gir familier muligheten til å utforske hva noen av de mer og mindre kjente byene i Norge har å tilby i juletiden. Vi håper at vår liste over de beste julemarkedene i Norge kan være til inspirasjon når neste reise skal planlegges,» sier Donald Hayes, Daglig leder Avis Budget Group Norge.

Enten du er på utkikk etter en liten bil til en romantisk tur eller en større bil som kan fylles opp med julepresanger tilbyr Avis Norge et stort utvalg av biler som er perfekt for juleturer. Bestill direkte på Avis hjemmeside eller i Avis App for å finne den best egnede bilen for din neste tur.

Pressekontakt Avis Budget Norway