Color Magic inviterer til konvoi på Oslofjorden 17. mai

Verdens største cruiseskip med bildekk, MS Color Magic, inviterer til 17. mai konvoi for småbåter på Oslofjorden.

–Vi ser frem til å delta i nasjonaldagsfeiringen med et pyntet skip og en båtkonvoi, sier kaptein på Color Magic, Svein Ove Trondsen. – Det blir en helt spesiell 17. mai i år, og vi syntes det er fint å kunne bidra til årets feiring i og rundt Oslo.

Klokken 1500 går skipet fra kaien på Hjortnes. Cruiseskipet vil gå inn Bunnefjorden før det snur og går tilbake inn Oslofjorden og hjem til kaien på Hjortnes.

–Vi ser frem til å delta i nasjonaldagsfeiringen med et pyntet skip og en båtkonvoi, sier kaptein på Color Magic, Svein Ove Trondsen.– Det blir en helt spesiell 17. mai i år, og vi syntes det er fint å kunne bidra til årets feiring i og rundt Oslo.

Kapteinen håper mange blir med, og oppfordrer de som vil delta å holde lav fart og ta hensyn til andre båter i nærheten.

Color Magic seiler vanligvis i fast rute mellom Oslo og Kiel, men som en følge av pandemien og vedtakene fra regjeringen om å stenge grensene og unngå fritidsreiser, har Color Magic og søsterskipet Color Fantasy ligget i opplag i Oslo siden 14. mars. På nasjonaldagen vil de pynte skipet og inviterer til en seilas og båtkonvoi på fjorden.

Mer informasjon om båtkonvoien ledet av Color Magic den 17. mai er publisert på www.colorline.no. Informasjon finnes også i et eget arrangement på selskapets side Facebook.

Color Magic seiler fra Hjortnes klokken 1500, og vil snu ca 1545 i Bunnefjorden.

Regjeringen åpner for gradvis oppstart med Color Line tur/retur Kiel28.5.2020 17:43:38 CESTPressemelding

Regjeringen har gitt klarsignal til en gradvis oppstart av Color Lines linje mellom Oslo og Kiel. Næringsminister Iselin Nybø sa i regjeringens pressekonferanse i dag at regjeringen legger til rette for tur/retur gjester fra Oslo, og at dette betyr en gradvis oppstart mot normalisering. Konsernsjef Trond Kleivdal sier at det er en gledens dag for rederiets ansatte og alle gjestene som har ventet på muligheten til igjen å kunne reise med MS Color Fantasy og MS Color Magic.

Color Line vil kunne redde tusenvis av norske arbeidsplasser i reiselivet27.5.2020 13:28:23 CESTPressemelding

En ny analyse fra Menon Economics og Universitetet i Sørøst-Norge viser at inntil 30 000 arbeidsplasser kan gå tapt i reiselivet dersom Norge ikke får på plass nødvendige tiltak for næringen. Ved å åpne grensene til Norden og Tyskland i sommer vil ca. 14 milliarder kroner av omsetningen fra utenlandske turister som kommer sjøveien til Norge sommeren 2020 kunne bli reddet. Analysen konkluderer med at en åpning av grensene til disse landene vil være det mest kraftfulle enkelttiltaket for å gjenreise reiselivsnæringen i sommer.