Color Group med solid første halvår 2024

Color Line fortsatte å skape gode resultater gjennom første halvår 2024 etter å ha levert det beste resultatet i rederiets historie i 2023, drevet av god etterspørsel, stabil drift og kontinuerlig forbedring innenfor alle operasjoner på sjø og land.

Konsernsjef Trond Kleivdal

I første halvår 2024 økte Color Line driftsinntektene til NOK 2,9 milliarder fra NOK 2,7 milliarder i samme periode i 2023, inklusive engangseffekter, og hadde et resultat før ordinære avskrivninger på NOK 389 millioner mot NOK 467 millioner i 2023. I perioden fraktet rederiet til sammen 1,6 millioner passasjerer og 81,259 fraktenheter (12-m ekvivalenter), mot 1,5 millioner passasjerer og 96,991 fraktenheter i 2023.

– Resultatene for første halvår 2024 viser at Color Line leverer attraktive, konkurransedyktige produkter både til passasjerer og transportkunder, noe som har blitt bekreftet gjennom en god høysesong og med tilfredsstillende etterspørsel inn i andre halvår, sier konsernsjef Trond Kleivdal.

Color Line forventer et godt årsresultat for 2024, og er posisjonert for å møte både den grønne omstillingen og den digitale transformasjonen i årene som kommer.

– Bærekraft og videre digitalisering er to av hovedstolpene innenfor Color Lines strategiske retning, og på begge områder arbeider rederiet systematisk og målrettet for å nå sine langsiktige ambisjoner, sier Kleivdal.

Følg pressemeldinger fra Color Line

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Color Line på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Color Line

Color Line effektiviserer deler av den operative driften på linjene Sandefjord-Strømstad og Oslo-Kiel3.11.2022 11:30:15 CET | Pressemelding

Som følge av høye energikostnader, makroøkonomisk usikkerhet og svekkede rammebetingelser, har Color Line besluttet å avslutte driften av Color Viking på ruten Sandefjord-Strømstad og frakteskipet Color Carrier på ruten Oslo-Kiel. Rederiet vil søke å minimere antall overtallige gjennom omplassering til øvrige skip i flåten og ved tilbud om frivillige ordninger.

Color Lines resultater tilbake på normalnivå i første halvår 202230.8.2022 14:02:53 CEST | Pressemelding

Color Lines resultater tilbake på normalnivå i første halvår 2022 Color Lines driftsinntekter var på NOK 2,2 milliarder og driftsresultatet på NOK 238 millioner i første halvår 2022. Dette er på linje med et normalår til tross for pandemipåvirkning i starten av året, høye drivstoffpriser og prisstigning. Resultatet er drevet av positiv utvikling i etterspørsel, økte billettinntekter, gode kundeverdier og et stabilt fraktmarked.