Color Magic inviterer til båtkortesje i Oslofjorden 17. mai

Verdens største cruiseskip med bildekk, MS Color Magic, inviterer til 17. mai kortesje for småbåter i Oslofjorden.

Color Magic har avgang klokken 1000 fra kaien på Hjortnes. Cruiseskipet tar en runde rundt Kavringen og passerer Akershus festning, Rådhusplassen, Aker Brygge og Tjuvholmen. Det vil også bli hilsninger til byen med skipets typhon. Skipet seiler deretter inn Bunnefjorden. Et stykke inn i fjorden snur vi, og kortesjen avsluttes ved Nesodden kl 1400.

–Vi ser frem til å delta i nasjonaldagsfeiringen med et pyntet skip og en båtkortesje, sier kaptein på Color Magic, Svein Ove Trondsen.– Også i år blir det en annerledes 17. mai, og vi synes det er fint å kunne bidra til årets feiring i og rundt Oslo.

Kapteinen håper mange blir med, og oppfordrer de som vil delta å holde lav fart og ta hensyn til andre båter i nærheten.

Color Magic seiler vanligvis i fast rute mellom Oslo og Kiel, men som en følge av pandemien og vedtakene fra regjeringen om å stenge grensene og unngå fritidsreiser, har skipet ligget i opplag i Oslo. På nasjonaldagen vil de pynte skipet og inviterer til en seilas og båtkortesje på fjorden.

Mer informasjon om kortesjen ledet av Color Magic den 17. mai blir publisert på Color Lines Facebook-sider.

Color Magic inviterte også til båtkortesje 17. mai i fjor.
Pyntet skip i anledning nasjonaldagen.

Følg pressemeldinger fra Color Line

Siste pressemeldinger fra Color Line

Trinn 2 åpner for gradvis oppstart med Color Line tur/retur Kiel21.5.2021 16:00:52 CEST | Pressemelding

Regjeringen har i dag gitt klarsignal til en gradvis gjenåpning av samfunnet gjennom å implementere trinn 2. Med den gradvise gjenåpningen legger regjeringen igjen til rette for tur/retur gjester fra Oslo. Konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line sier at det er en gledens dag for rederiets ansatte og alle gjestene som har ventet på muligheten til igjen å kunne reise med MS Color Fantasy og MS Color Magic. Åpningen for tur/retur gjester fra Oslo betyr en gradvis oppstart mot normalisering.

Color Line reduserer produksjonen mellom Oslo og Kiel20.10.2020 12:00:12 CEST | Pressemelding

Gjenåpningen av samfunnet etter Covid-19 vil ifølge myndighetene ta tid og smittesituasjonen både internasjonalt og nasjonalt er fortsatt svært krevende. Mot denne bakgrunnen har Color Line besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel. Fra 4. november vil MS Color Magic seile i en tilpasset fartsplan med gods og passasjerer. Passasjerene vil være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

Falsk positiv koronatest førte til kansellering av Color Magic14.9.2020 16:37:08 CEST | Pressemelding

Color Lines kansellering av avgangen med M/S Color Magic fra Oslo til Kiel lørdag 12. september var basert på en falsk positiv koronatest. Bakgrunnen for Color Lines frivillige beslutning om ikke å seile tur/retur til Kiel i helgen var at et medlem av besetningen om bord på skipet hadde fått bekreftet Covid-19 ved en rutinekontroll. I tillegg til kanselleringen, besluttet Color Line at samtlige besetningsmedlemmer skulle testes.