Color Magic inviterer til båtkortesje i Oslofjorden 17. mai

Verdens største cruiseskip med bildekk, MS Color Magic, inviterer til 17. mai kortesje for småbåter i Oslofjorden.

Color Magic har avgang klokken 1000 fra kaien på Hjortnes. Cruiseskipet tar en runde rundt Kavringen og passerer Akershus festning, Rådhusplassen, Aker Brygge og Tjuvholmen. Det vil også bli hilsninger til byen med skipets typhon. Skipet seiler deretter inn Bunnefjorden. Et stykke inn i fjorden snur vi, og kortesjen avsluttes ved Nesodden kl 1400.

–Vi ser frem til å delta i nasjonaldagsfeiringen med et pyntet skip og en båtkortesje, sier kaptein på Color Magic, Svein Ove Trondsen.– Også i år blir det en annerledes 17. mai, og vi synes det er fint å kunne bidra til årets feiring i og rundt Oslo.

Kapteinen håper mange blir med, og oppfordrer de som vil delta å holde lav fart og ta hensyn til andre båter i nærheten.

Color Magic seiler vanligvis i fast rute mellom Oslo og Kiel, men som en følge av pandemien og vedtakene fra regjeringen om å stenge grensene og unngå fritidsreiser, har skipet ligget i opplag i Oslo. På nasjonaldagen vil de pynte skipet og inviterer til en seilas og båtkortesje på fjorden.

Mer informasjon om kortesjen ledet av Color Magic den 17. mai blir publisert på Color Lines Facebook-sider.

Color Magic inviterte også til båtkortesje 17. mai i fjor.
Pyntet skip i anledning nasjonaldagen.

Color Line AS er Norges største og et av Europas ledende cruise- og transportrederier, med rundt 2 000 ansatte i fire land. Color Line har en årsomsetning på over NOK 5 milliarder, og frakter årlig om lag 3,8 millioner reisende, 900 000 personbiler og 180 000 fraktenheter til og fra Norge. Rederiet har en flåte på syv skip, og operer fire internasjonale fergelinjer mellom syv havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige. Color Line er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstransporten mellom Norge og utlandet med alle skip i norsk skipsregister og med norsk hovedkontor, og har som visjon å bli «Europas beste rederi innen cruise og transport». Color Line skal være en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling

Følg pressemeldinger fra Color Line

Siste pressemeldinger fra Color Line

Color Line varsler permittering av ytterligere 700 ansatte20.12.2021 13:01:12 CET | Pressemelding

Som følge av regjeringens strenge smittevernstiltak, har Color Line besluttet å ta M/S Color Magic midlertidig ut av drift på ruten Oslo-Kiel fra 29. desember og søsterskipet M/S Color Fantasy fra 10. januar. Beslutningen vil innebære varsel om permittering til i overkant av 700 ansatte. Color Line opplevde god etterspørsel på alle sine ruter i perioden fra Norge og destinasjonslandene gjenåpnet i løpet av september og frem til innføringen av nye smittevernstiltak i desember.