Color Line tar Color Hybrid ut av drift inntil videre

Som følge av strenge smitteverntiltak i både Norge og Sverige, har Color Line besluttet å ta M/S Color Hybrid midlertidig ut av drift på ruten Sandefjord-Strømstad fra og med 2. januar.

Konsernsjef Trond Kleivdal

– Antall reisende på ruten Sandefjord-Strømstad er allerede sterkt påvirket av det nåværende tiltaksnivået i Norge, og vi tok derfor M/S Color Viking midlertidig ut av drift i midten av desember. Når Sverige nå høyner tiltaksnivået og innfører nye innreisekrav fra 28. desember må vi dessverre også ta Color Hybrid ut av drift inntil videre. Beslutningen vil innebære varsel om permittering av om lag 150 ansatte på sjø og land, sier konsernsjef Trond Kleivdal.

Som følge av økende smitte og fremveksten av den nye omikron-varianten, har svenske myndigheter besluttet at alle utenlandske reisende må fremlegge negativ koronatest ved innreise til Sverige fra og med tirsdag 28. desember. Kravet gjelder også fullvaksinerte.

Beslutningen om å ta M/S Color Hybrid midlertidig ut av drift medfører permitteringsvarsel til om lag 150 ansatte på sjø og land. Varslene kommer i tillegg til de om lag 800 ansatte som allerede har fått varsel om permittering som følge av beslutningene om å midlertidig innstille M/S Color Viking og søsterskipene M/S Color Magic og M/S Color Fantasy på ruten Oslo-Kiel. M/S Color Viking ble tatt ut av drift 13. desember, mens M/S Color Magic vil seile frem til 29. desember og M/S Color Fantasy frem til 10. januar.

Konsernsjef Trond Kleivdal

Color Line AS er Norges største og et av Europas ledende cruise- og transportrederier, med rundt 2 000 ansatte i fire land. Color Line har en årsomsetning på over NOK 5 milliarder, og frakter årlig om lag 3,8 millioner reisende, 900 000 personbiler og 180 000 fraktenheter til og fra Norge. Rederiet har en flåte på syv skip, og operer fire internasjonale fergelinjer mellom syv havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige. Color Line er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstransporten mellom Norge og utlandet med alle skip i norsk skipsregister og med norsk hovedkontor, og har som visjon å bli «Europas beste rederi innen cruise og transport». Color Line skal være en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling

Følg pressemeldinger fra Color Line

Siste pressemeldinger fra Color Line

Color Line varsler permittering av ytterligere 700 ansatte20.12.2021 13:01:12 CET | Pressemelding

Som følge av regjeringens strenge smittevernstiltak, har Color Line besluttet å ta M/S Color Magic midlertidig ut av drift på ruten Oslo-Kiel fra 29. desember og søsterskipet M/S Color Fantasy fra 10. januar. Beslutningen vil innebære varsel om permittering til i overkant av 700 ansatte. Color Line opplevde god etterspørsel på alle sine ruter i perioden fra Norge og destinasjonslandene gjenåpnet i løpet av september og frem til innføringen av nye smittevernstiltak i desember.

Trinn 2 åpner for gradvis oppstart med Color Line tur/retur Kiel21.5.2021 16:00:52 CEST | Pressemelding

Regjeringen har i dag gitt klarsignal til en gradvis gjenåpning av samfunnet gjennom å implementere trinn 2. Med den gradvise gjenåpningen legger regjeringen igjen til rette for tur/retur gjester fra Oslo. Konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line sier at det er en gledens dag for rederiets ansatte og alle gjestene som har ventet på muligheten til igjen å kunne reise med MS Color Fantasy og MS Color Magic. Åpningen for tur/retur gjester fra Oslo betyr en gradvis oppstart mot normalisering.