Color Line styrker opplevelsestilbudet og forsterker smitteverntiltakene på rederiets to skip mellom Oslo og Kiel

Color Line vil fra lørdag 29. august tilby to dagers opplevelser i trygge omgivelser om bord på selskapets to skip MS Color Fantasy og MS Color Magic mellom Oslo og Kiel. Tilbudet vil gjelde passasjerer som vil starte i Oslo og være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

Smitteverntiltakene forsterkes ytterligere. Foto: Glenn T. Walmann/Color Line

I tillegg til egenerklæring som en del av reisebetingelsene, vil passasjerene få målt kroppstemperaturen med thermo-kamera før de går om bord. Utstyr for dette vil være på plass i løpet av neste uke. – Vi forsterker smitteverntiltakene samtidig som etablerte smitteverntiltak er godt innarbeidet. Trygge og gode rammer er avgjørende for både gjestene og våre ansatte, sier konsernsjef Trond Kleivdal.

Bakgrunnen for tilbudet er at Tyskland har gått fra gult til rødt smittenivå, og Color Line forventer at regjeringen vil følge Folkehelseinstituttets anbefaling om å innføre innreisekarantene fra Tyskland fra og med natt til lørdag 29. august. – Ved å tilby en trygg opplevelsesreise uten å gå i land i Kiel, sikrer vi at driften av Color Magic og Color Fantasy opprettholdes slik vi også gjorde tidligere i sommer før grensene ble åpnet 15. juli, sier konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line.

Fergetrafikken til og fra Norge vil bli betjent av SuperSpeed 1 og 2 mellom Hirtshals, Larvik og Kristiansand. – På den måten sikrer vi at både norske og utenlandske passasjerer har et godt tilbud med skip mellom Norge og Europa, sier Trond Kleivdal. Den siste tiden er det sammen med helsemyndighetene etablert teststasjoner på terminalene til Color Line, der både passasjerer og ansatte frivillig kan teste seg. – For Color Line er det viktig å skape trygge og gode rammer for gjestene og de ansatte på alle skip og terminaler, sier konsernsjef Trond Kleivdal.

Den viktige godstrafikken vil bli opprettholdt med Color Lines skip både mellom Norge og Danmark og Norge og Tyskland.

Color Line er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstrafikken til og fra Norge med skip i norsk skipsregister, norsk eierskap og norsk hovedkontor. Color Line har gode rutiner for smittevern, og selskapet er det første i Norge som er blitt verifisert av DNV GL for selskapets systemer knyttet til håndtering av smittevern om bord på skipene og på terminalene.

For ytterligere informasjon:

Helge Otto Mathisen, konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt, tlf. +47 992 23 330

Smitteverntiltakene forsterkes ytterligere. Foto: Glenn T. Walmann/Color Line

Color Line reduserer produksjonen mellom Oslo og Kiel20.10.2020 12:00:12 CESTPressemelding

Gjenåpningen av samfunnet etter Covid-19 vil ifølge myndighetene ta tid og smittesituasjonen både internasjonalt og nasjonalt er fortsatt svært krevende. Mot denne bakgrunnen har Color Line besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel. Fra 4. november vil MS Color Magic seile i en tilpasset fartsplan med gods og passasjerer. Passasjerene vil være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

Falsk positiv koronatest førte til kansellering av Color Magic14.9.2020 16:37:08 CESTPressemelding

Color Lines kansellering av avgangen med M/S Color Magic fra Oslo til Kiel lørdag 12. september var basert på en falsk positiv koronatest. Bakgrunnen for Color Lines frivillige beslutning om ikke å seile tur/retur til Kiel i helgen var at et medlem av besetningen om bord på skipet hadde fått bekreftet Covid-19 ved en rutinekontroll. I tillegg til kanselleringen, besluttet Color Line at samtlige besetningsmedlemmer skulle testes.