Color Line starter seilingene med passasjerer fra Oslo tur/retur Kiel

Etter at regjeringen stengte grensene til Norge innstilte Color Line all passasjertrafikk mellom Norge, Danmark, Sverige og Tyskland fra midten av mars. Grensen til Danmark ble åpnet i går, og etter tre måneder er Color Line også klar for en gradvis oppstart med skipene på linjen mellom Oslo og Kiel. M/S Color Fantasy starter onsdag 17. juni og M/S Color Magic uken etter onsdag 24 juni.

I første omgang gjelder tilbudet for passasjerer som vil starte i Oslo og være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Igangsettelsen vil følge de retningslinjer for smittevern som gjelder, og som er viktig for å skape trygge og gode rammer for gjestene og ansatte om bord.

Tiltaket som gjør at regjeringen har tillatt tur/retur passasjerer fra Oslo er et viktig signal frem mot en normalisering, som forhåpentligvis snarlig vil skje ved at av grensene til Tyskland åpner.

Følg pressemeldinger fra Color Line

Siste pressemeldinger fra Color Line

Trinn 2 åpner for gradvis oppstart med Color Line tur/retur Kiel21.5.2021 16:00:52 CEST | Pressemelding

Regjeringen har i dag gitt klarsignal til en gradvis gjenåpning av samfunnet gjennom å implementere trinn 2. Med den gradvise gjenåpningen legger regjeringen igjen til rette for tur/retur gjester fra Oslo. Konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line sier at det er en gledens dag for rederiets ansatte og alle gjestene som har ventet på muligheten til igjen å kunne reise med MS Color Fantasy og MS Color Magic. Åpningen for tur/retur gjester fra Oslo betyr en gradvis oppstart mot normalisering.

Color Line reduserer produksjonen mellom Oslo og Kiel20.10.2020 12:00:12 CEST | Pressemelding

Gjenåpningen av samfunnet etter Covid-19 vil ifølge myndighetene ta tid og smittesituasjonen både internasjonalt og nasjonalt er fortsatt svært krevende. Mot denne bakgrunnen har Color Line besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel. Fra 4. november vil MS Color Magic seile i en tilpasset fartsplan med gods og passasjerer. Passasjerene vil være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

Falsk positiv koronatest førte til kansellering av Color Magic14.9.2020 16:37:08 CEST | Pressemelding

Color Lines kansellering av avgangen med M/S Color Magic fra Oslo til Kiel lørdag 12. september var basert på en falsk positiv koronatest. Bakgrunnen for Color Lines frivillige beslutning om ikke å seile tur/retur til Kiel i helgen var at et medlem av besetningen om bord på skipet hadde fått bekreftet Covid-19 ved en rutinekontroll. I tillegg til kanselleringen, besluttet Color Line at samtlige besetningsmedlemmer skulle testes.