Color Line innstiller trafikk mellom Norge, Danmark, Tyskland og Sverige

Myndighetene har innført nye og strengere tiltak for å håndtere Coronaviruset COVID-19. Tiltakene får omfattende konsekvenser for Color Lines virksomhet mellom Norge, Danmark, Sverige og Tyskland.

Fraktskipet M/S Color Carrier betjener ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

All persontrafikk mellom Oslo og Kiel er innstilt fra lørdag 14. mars med cruiseskipene M/S Color Fantasy og M/S Color Magic. M/S Color Viking og M/S Color Hybrid mellom Sandefjord og Strømstad blir innstilt fra søndag 15. mars, og  SuperSpeed 1 mellom Kristiansand og Hirtshals blir innstilt fra mandag 16. mars.

Myndighetene i land i Europa gjør unntak i innreise- og karantenereglene for transport av gods. Color Line vil derfor opprettholde det viktige cargo-tilbudet ved at ro-ro fraktskipet M/S Color Carrier vil betjene ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

SuperSpeed 2 vil gå i sin ordinære rute med godstrafikk mellom Larvik og Hirtshals. Det vil i tråd med det innførte regelverket kun være tillatt for passasjerer som er på vei til sine respektive hjemsteder å reise med SuperSpeed 2.

Det vil ligge oppdatert informasjon på Color Line sine nettsider

Fraktskipet M/S Color Carrier betjener ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

Color Line styrker godstransporten til og fra Norge25.3.2020 13:59:18 CETPressemelding

Color Line setter inn M/S SuperSpeed 1 mellom Kristiansand og Hirtshals fra fredag 27. mars kl 1630. Skipet ble tatt ut av ordinær rute mandag 16. mars som konsekvens av myndighetenes tiltak for å håndtere coronaviruset COVID-19. I perioden 16. til 27. mars skulle M/S SuperSpeed 1 opprinnelig ha gjennomgått ordinært dokkeopphold i Danmark, men har grunnet de inntrufne forholdene ligget til kai i Kristiansand.