Color Line innstiller trafikk mellom Norge, Danmark, Tyskland og Sverige

Myndighetene har innført nye og strengere tiltak for å håndtere Coronaviruset COVID-19. Tiltakene får omfattende konsekvenser for Color Lines virksomhet mellom Norge, Danmark, Sverige og Tyskland.

Fraktskipet M/S Color Carrier betjener ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

All persontrafikk mellom Oslo og Kiel er innstilt fra lørdag 14. mars med cruiseskipene M/S Color Fantasy og M/S Color Magic. M/S Color Viking og M/S Color Hybrid mellom Sandefjord og Strømstad blir innstilt fra søndag 15. mars, og  SuperSpeed 1 mellom Kristiansand og Hirtshals blir innstilt fra mandag 16. mars.

Myndighetene i land i Europa gjør unntak i innreise- og karantenereglene for transport av gods. Color Line vil derfor opprettholde det viktige cargo-tilbudet ved at ro-ro fraktskipet M/S Color Carrier vil betjene ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

SuperSpeed 2 vil gå i sin ordinære rute med godstrafikk mellom Larvik og Hirtshals. Det vil i tråd med det innførte regelverket kun være tillatt for passasjerer som er på vei til sine respektive hjemsteder å reise med SuperSpeed 2.

Det vil ligge oppdatert informasjon på Color Line sine nettsider

Fraktskipet M/S Color Carrier betjener ruten Oslo-Kiel med gods på vanlig måte.

Regjeringen åpner for gradvis oppstart med Color Line tur/retur Kiel28.5.2020 17:43:38 CESTPressemelding

Regjeringen har gitt klarsignal til en gradvis oppstart av Color Lines linje mellom Oslo og Kiel. Næringsminister Iselin Nybø sa i regjeringens pressekonferanse i dag at regjeringen legger til rette for tur/retur gjester fra Oslo, og at dette betyr en gradvis oppstart mot normalisering. Konsernsjef Trond Kleivdal sier at det er en gledens dag for rederiets ansatte og alle gjestene som har ventet på muligheten til igjen å kunne reise med MS Color Fantasy og MS Color Magic.

Color Line vil kunne redde tusenvis av norske arbeidsplasser i reiselivet27.5.2020 13:28:23 CESTPressemelding

En ny analyse fra Menon Economics og Universitetet i Sørøst-Norge viser at inntil 30 000 arbeidsplasser kan gå tapt i reiselivet dersom Norge ikke får på plass nødvendige tiltak for næringen. Ved å åpne grensene til Norden og Tyskland i sommer vil ca. 14 milliarder kroner av omsetningen fra utenlandske turister som kommer sjøveien til Norge sommeren 2020 kunne bli reddet. Analysen konkluderer med at en åpning av grensene til disse landene vil være det mest kraftfulle enkelttiltaket for å gjenreise reiselivsnæringen i sommer.

Color Line styrker godstransporten til og fra Norge25.3.2020 13:59:18 CETPressemelding

Color Line setter inn M/S SuperSpeed 1 mellom Kristiansand og Hirtshals fra fredag 27. mars kl 1630. Skipet ble tatt ut av ordinær rute mandag 16. mars som konsekvens av myndighetenes tiltak for å håndtere coronaviruset COVID-19. I perioden 16. til 27. mars skulle M/S SuperSpeed 1 opprinnelig ha gjennomgått ordinært dokkeopphold i Danmark, men har grunnet de inntrufne forholdene ligget til kai i Kristiansand.