Circle K E18 Bamble kåret til «Most important store of 2020»

Seks måneder etter åpningen ble det topp moderne veiserviceanlegget Circle K E-18 Bamble kåret til «Årets viktigste butikk» under Shop Talk LIVE i regi av Global Convenience Store Focus. Dette er en stor annerkjennelse i en bransje i rivende utvikling.

Stasjonsdriver ved Circle K E18 Bamble, Lindy Haukedal.

– Vi står i en tid med enorme endringer innen mobilitet. Denne prisen er en anerkjennelse av at Norge ligger helt i front av utviklingen, og at vi i Circle K tar gode valg for å møte behovene til fremtidens reisende kunde, sier Sverre Rosén, Norgessjef i Circle K.

Den globale anerkjennelsen ble gitt etter at deltakere fra mer enn 35 land stemte på Circle K Bamble med en klar margin. Circle K vant foran to store butikkonsepter i Storbritannia, Morrisons Market Kitchen i Manchester og EG Groups Asda on the Move i Walsall.

Stas å sette Bamble på verdenskartet
Stasjonsdriver ved Circle K E18 Bamble, Lindy Haukedal, forteller at hele gjengen er stolte over å ha vunnet prisen.

– Jeg kan nok snakke på vegne av alle som jobber her, nå jeg sier at vi er veldig stolte over å ha vunnet denne prisen. Sånne opplevelser gjør det ekstra gøy å gå på jobb hver dag, i tillegg er det stas at vi kan sette lille Bamble på verdenskartet! Vår stasjon er rigget for å imøtekomme behovene til alle som ferdes langs veien. Derfor var det veldig treffende da juryen trakk frem at kundene får dekket alle behov hos oss, med minimal kontakt med andre mennesker. Eksempelvis gjennom å bestille varene rett ut i bilen. Det har vært et viktig fokusområde for oss gjennom dette året, sier hun.

Åpnet av samferdselsminister Knut Arild Hareide
Circle K E18 Bamble ble åpnet av samferdselsminister Knut Arild Hareide i juli 2020, og introduserte stasjonen som «verdens mest moderne veiserviceanlegg og døgnhvileplass».

Veiserviceanlegget er bygget for å møte dagens og fremtidens krav, det ligger sentralt plassert langs E18 i Telemark og er med sine 36 mål landets største.

Her er lenke til prisutdelingen «The most important store of 202

Om Circle K E18 Bamble:

• Anlegget har også en grønn og moderne rasteplass, med sittegrupper og gode lekemuligheter for barna
  • Først i Norge med milesBio HVO100 til personbiler – helt palmefritt avansert biodrivstoff
  • Et av landets største knutepunkter for elbiler, med totalt 40 ladeplasser
    25 døgnhvileplasser for yrkessjåfører, med tilgang til strøm, dusj, toalett og stor sitteavdeling
  • Planløsning som skiller tungtrafikk fra myke trafikanter

Stasjonsdriver ved Circle K E18 Bamble, Lindy Haukedal, epost: Lindy.Haukedal2@circlekeurope.com og mobil 97952677

Stasjonsdriver ved Circle K E18 Bamble, Lindy Haukedal.