CC Cowboys inviterer fansen til studioinnspilling

Foto: United Stage Norway

CC Cowboys markerer sitt 30-årsjubileum med å vende tilbake til studioet der alt startet. Nå inviterer de fansen til å bli med i studio når et nytt livealbum skal spilles inn.

I 2020 markerer CC Cowboys at det er 30 år siden de ga ut sitt debutalbum Blodsbrødre. Det feires med utgivelse av et nytt studioalbum, et nytt livealbum, remastrede utgaver av tidligere album, og en omfattende turné. Bandet vender tilbake til studioet der alt startet; Blodsbrødre, samt de to påfølgende studioalbumene, ble spilt inn i Athletic Sound i Halden med produsent Kai Andersen.

Blodsbrødre sparket opp alle dørene mine. De står og blafrer i vinden den dag i dag, forteller Magnus Grønneberg.

Mandag annonserte bandet via sin Facebook-side at de ønsker å invitere fansen med seg i studio. Gjennom en konkurranse kan fans vinne to billetter til å overvære innspillingen i Athletic Sound, hvor de kommer til å spille låter fra disse albumene, samt noen sanger fra resten av deres historiske katalog.

Innspillingen finner sted på nyåret og albumet gis ut i løpet av 2020.

– Vi lagde tre plater på tre år i Athletic Sound, og vi hadde stor suksess med tingene vi gjorde her. Det er på tide å komme hjem igjen, sier Grønneberg.

Delta i konkurransen her!

Foto: United Stage Norway

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

CC Cowboys slipper ny singel fra kommende album3.7.2020 08:23:00 CESTPressemelding

For CC Cowboys-fansen er det bare å glede seg ekstra over at det er fredag. I dag er nemlig den splitter nye singelen «Våre liv» ute, og den kan høres her! du som kjenner til mitt indre når du ser på våre liv vil du valgt meg en gang til Slik åpner det nye singelen til CC Cowboys, «Våre liv», som stammer fra det kommende 12. studioalbumet som slippes i høst. Vi har allerede fått de to første singlene herifra med P1 A-listede «Kom deg løs», samt «Nå tar vi vare på hverandre». Nå kan du høre den tredje smakebiten fra denne etterlengtede plata. Dette er en klassisk catchy og kjærlig CC Cowboys-låt som vitner om at de fortsatt holder seg på topp etter tre tiår i manesjen. CC Cowboys har siden starten vært en oppvisning i utholdenhet, kontinuitet, arbeidsvilje, og spilleglede. I 2020 feirer de sitt 30-årsjubileum.

Narum er ute med «Snart fær je»3.7.2020 08:09:00 CESTPressemelding

Det er ikke alltid det blir som du hadde tenkt, men da gjelder det å ikke miste trua. Dette er temaet for søskentrioen Narums ferske singel som er ute nå. Hør «Snart fær je» her! – De gangene sånt skjer, er det greit å ha noen som kommer forbi og tar deg med, så en i fellesskap kan få noe annet å tenke på - sette seg litt i sola, rive presenningen av vinterlagrede sommerdrømmer, og drive av sted, forteller Narum. Musikken er denne gangen skrevet av bandets gitarist Jon Anders Narum. Dessuten er teksten som vanlig ved tangenttraktør Lars Christian Narum, og synges selvsagt av trioens signaturstemme, Benedikte Narum Jenssen. Innspillingen har også denne gang funnet sted i Jon Anders sitt studio ved Einafjordens bredd. Med denne singelen er de tre søsknene fra Toten for alvor på oppløpssida i arbeidet med sitt femte album, som ventes i oktober.

Temporary gir ny lyd fra seg med «In a Moment»26.6.2020 09:12:00 CESTPressemelding

Hør den rykende ferske smakebiten fra deres kommende album her! Denne låta viderefører tematikken fra forrige singel, «Standing Still», hvor det handler om å ta fatt på noe nytt og ukjent, og hvordan man jobber for å bygge seg selv opp ved å ta vare på de gode øyeblikkene. Dette er første låt Jonas Utseth Peitersen og Mikael Øgaard begynte å drodle på etter å ha spilt seg gjennom fjorårets sommerkonserter med debutalbumet When I Leave i baklomma. – All den spillegleden vi fikk opptjent gjennom en sommer full av festivaler bidro på mange måter til låtens munterhet og up-tempo utrykk. «In a Moment» markerte på mange måter en start på et nytt kapitel der vi var veldig dedikerte til å bringe lydbilde vårt litt videre i det vi skulle gå i gang med å skrive mer musikk. Slik låten står nå så føler vi at vi har funnet en veldig interessant tilnærming, forteller Temporary. «In a Moment» er spilt inn i Brygga Studio i Trondheim med produsent Pål Brekkås, og resultatet er nok en gang knallsterkt,

WE slipper etterlengtede album i remastret prakt23.6.2020 09:52:06 CESTPressemelding

WE sine siste fire, karrieredefinerende album gjennoppstår der du strømmer musikk på fredag. Stoner rock-heltene i WE hadde sine glansdager på 90-tallet og det første tiåret av det nye millenniumet. Men de siste ti årene har det vært lite action fra bandets side, selv om etterspørselen etter musikken deres og de eksplosive liveshowene deres aldri har forsvunnet. Derfor er Drabant Music stolte over å kunngjøre at de fire siste albumene fra WE sin katalog vil bli tilgjengelig digitalt for første gang på mange år fra og med 26. juni - mer eller mindre 30 år siden bandet ble stiftet. – WE har vært en komplett fiasko digitalt. Derfor elsker WE Drabant for å ta på seg ansvaret med både remastring og relansering av våre fire mest vitale album, sier WEs frontfigur Thomas Felberg. Den første av disse platene, Dinosauric Futurobic (2002), er et rått og skittent album bestående av 11 låter som ble snekra sammen i en mørk Oslo-kjeller, bedre kjent som Hangaroundsounds Studios. Med dette albumet op