CC Cowboys åpner jubileumsåret med ny singel

Foto: United Stage Norway

«Kom deg løs» er selve forretten fra deres kommende album, og kan høres her!

Etter et drøyt års pause i 2019 møttes Magnus Grønneberg, Jørn Christensen, Per Vestaby og Agne Sæther igjen i Athletic Sound Studio i Halden - det samme studioet hvor CC Cowboys for 30 år siden spilte inn debutalbumet Blodsbrødre.

I 2020 ferier det som er ett av Norges mest populære og hardtarbeidende band disse årene på grandiost vis, både for seg selv og fansen som har fulgt dem på ferden deres så langt. Aller først kommer den nye singelen «Kom deg løs», som er det første stykket ny musikk som kommer fra bandet. Sist vi hørte fra dem var i 2018 med det kritikerroste albumet Perfekt normal.

«Kom deg løs» er skrevet av Magnus Grønneberg. Sangen og den kommende plata - som er ute høsten 2020 - er produsert av Kyrre Fritzner, Jørn Christensen, og Magnus.

Foto: United Stage Norway
Singelcover for «Kom deg løs»

deLillos slipper «Alt er rolig nå»27.3.2020 08:58:07 CETPressemelding

deLillos er ute med en ny låt i dag om den nåværende situasjonen. Lars Lillo-Stenberg forteller om hvordan den ble til: Den nye absurde corona-verdenen gjør at når kvelden kommer så er det like lite folk på byen her i Oslo, som en mandag i Sandefjord på sekstitallet. Hvis vi ikke tenker på den opprørende og altfor krevende stemningen som er rundt på alle sykehus og sykehjem, så gir det på tross av engstelse på hva som skal skje, en slags ny rolig fredfullhet. Her hjemme er vi helt rolige, gjør minst mulig, og venter på neste nyhetssending. Så hørte jeg om at italienerne kom ut på balkongene og sang pene, stille sanger. Det var gripende. Min bror sa, tenk å dra til Venezia nå, verdens vakreste by, uten en eneste turist. Derfor skrev jeg denne sangen, «Alt er rolig nå». Vi spilte inn sangen på den måten at Øystein la først trommer helt alene, så la vi andre hjemme hos oss selv på hvert vårt bidrag. Vi filmet det på mobil, og fikk det klippet til en liten video. Hør den nye sangen her!

Inge Bremnes er ute med tredje smakebit fra kommende album13.3.2020 08:58:44 CETPressemelding

Inge Bremnes fortsetter singeldrysset med «Planen», som er ute nå på Drabant Music. Hør singelen her! – Jeg vet ikke om folk vet det, men det står faktisk i håndboka for nordlending med gitar at man er nødt til å på et eller annet punkt skrive om havet. Denne gangen så jeg mitt snitt, sier Inge. Han forteller om bakgrunnen for sin nye singel, som drar deg inn i en flytende og uanstrengt pop-atmosfære fra første lytt. Dette er den tredje singelen fra hans kommende nye plate, som følger populære «Torshov» samt P3-spillelistede «Meire vi». Inge har selv vokst opp ved havet. Bare et steinkast nedenfor soveromsvinduet hans ligger fjæra, og for ham har alltid flo og fjære vært et spennende konsept. – Det er som om jorda puster ekstremt sakte, og at når den trekker inn luft, så er det som om alt det stygge kommer boblende opp; skarpe skjell, glatte stener, tang, og ikke minst uhorvelig mye plast, sier han. – Noen ganger er det fristende å la floa stå høyt, men man må passe seg for å ikke glem

Tommy Tokyo sitt nye album er endelig her6.3.2020 10:19:01 CETPressemelding

Hør og kjøp The Remaining Days of Life her! Til å være en artist som for ikke lenge siden proklamerte at han hadde kastet inn håndkleet og sluttet med musikken, er Tommy Tokyo forbløffende aktiv. Ikke bare har han fartet land og strand rund på en lang serie tungt applauderte konserter i løpet av 2019; han slapp også tre singler fra albumet som er hans åttende, The Remaining Days of Life. Da Tommy fikk sitt gjennombrudd i 2008 med andrealbumet Smear Your Smiles Back On som blant annet inneholdt rock-evergreen´en «Derail and Demise», var det umiddelbart klart at norsk rock var beæret med en distinkt ny stemme - både som sanger og som låtskriver. I det drøye tiåret som har gått, har han servert oss ytterligere fem album, hvorav to har vært med norske tekster. Det forrige, Blant fiender og venner, kom i 2016, og er kreditert Tommy Tokyo & De Bipolare. For den som har fulgt med Tommys karriere siden det forrige årtiendet, så vil det være en stor glede å høre at de ni sangene som utgjør The