Casa Murilo slipper én singel til fra kommende album

Foto: Casa Murilo

Hør den nye singelen «Secret Sun» her!

Alle vet at Pulp-frontfigur Jarvis Cocker er den kuleste personen på jordens overflate. «Secret Sun» er Casa Murilos kjærlighetsbrev til mannen som «rulte Cool Britannia» gjennom 90-tallet. Faktisk var det Pulps historiske opptreden på Glastonbury i 1998 som inspirerte bandets medlemer Dan Hesketh og Chris Winfield til å plukke opp hver sin gitar for å lage musikk.

– Uansett hvordan musikksmakene våre har forandret seg gjennom årene, har vi alltid funnet veien tilbake til britpopen som formet somrene da vi var ungdommer. Ingen har spilt en større rolle i det enn Jarvis, forteller Chris.

«Secret Sun» er en upbeat sommerlåt som umiddelbart griper tak i oppmerksomheten og nekter å slippe tak. Det er låta som under de lange sommernettene umiddelbart vil ta deg tilbake til de beste somrene du har opplevd.

Albumet Summer 1998 er ute 21. august.

Foto: Casa Murilo
Singelcover for «Secret Sun»

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

CC Cowboys slipper siste singel før albumslipp18.9.2020 07:42:00 CESTPressemelding

2. oktober kommer CC Cowboys sitt nye album, Elsket for alltid, og i dag kan du høre tittelkuttet fra plata. Hør «Elsket for alltid» her! Få titler passer vel bedre enn denne når CC Cowboys i år feirer sitt 30-årsjubileum med sin norske musikkhistoriske katalog - fra «Harry» til «Kom deg løs». Her snakker vi om en real mollstemt godbit med mange stemningsfulle detaljer, som er med på å ytterligere demonstrere den musikalske bredden til disse ti nye låtene på Elsket for alltid. «Elsket for alltid» er den fjerde singelen som slippes fra det nye albumet, og følger singler som «Våre liv» og «Nå tar vi vare på hverandre». Vi gleder oss så mye til dere får høre resten!

Ida Jenshus synger på norsk på ny singel11.9.2020 08:22:00 CESTPressemelding

Den nye singlen «Heim igjen» er ute nå, og kan høres her! «Heim igjen» representerer et nytt kapittel i Ida Jenshus’ varierte og innholdsrike karriere. Riktignok har hun sunget noen låter på trøndersk før, men dette er første gang Steinkjer-artisten skriver på morsmålet. Foranledningen er en kampanje for Bufetat region Midt-Norge som blant annet jobber for å hjelpe utsatt ungdom. Nå lanseres behandlingsopplegget TFCO i Trøndelag, der hensikten er å finne behandlingshjem til ungdom med adferdsproblemer som gjør det vanskelig for dem å bo med foreldrene – med mål om at de skal vende tilbake til egne familier på et senere tidspunkt. Det er en sak Ida stiller seg helhjertet bak. – Jeg ble kontaktet av reklamebyrået Tibe T i Trondheim som jobber med kampanjen. De hadde sett videoen til «Har du glemt», en duett jeg sang med Rasmus Rohde for et par år siden. Den hadde akkurat den stemningen de var ute etter, og de spurte om jeg kunne tenke meg å skrive en sang til kampanjen, på norsk. Teksten

Narum slipper ny singel og dato for det nye albumet4.9.2020 07:42:00 CESTPressemelding

Den neste singelen fra Narums kommende album har for lengst blitt en livefavoritt blant fansen. Derfor er vi ekstra glade for å slippe «Danny Boy» i dag. Hør den nye singelen her! «Danny Boy» er en av vokalist Benediktes absolutte favorittlåter. Det var likevel ikke det som initierte at søskentrioen fra Toten gikk i studio og spilte inn den tradisjonsrike låta fra den grønne øya. Det startet ganske tilfeldig. Storebror i bandet, Lars Christian, var ute og kjørte bil da han hørte «Danny Boy»på radioen. Han var godt kjent med låta fra før, men av en eller annen grunnble denliggende der i bakhodet. Da han ti minutter senere svingte inn på en kafè, fordi han var en halvtime for tidlig ute til å hente eldste dattera på skolen,fant han fram telefonen og begynte å skrive. I løpet av den snaue halvtimen ble «Danny Boy» gjendiktet til totendialekt. Det hadde trolig aldri blitt noe av, hvis det ikke hadde skjedd på innfallsmetoden, mener Lars Christian. Etter å ha presentert teksten på totendial