Klarna

Bruker pulsteknologi mot juks i sneakers-raffle

Del
Ved å registrere hjerteslag via mobilkameraet skal 15 heldige vinnere få ikoniske og eksklusive sneakers-modeller. Vi bruker teknologi for å belønne de ekte «sneakerheadsene», sier Klarna, som står bak den unike kampanjen.
Fem ikoniske modeller: Dette er modellene som skal fordeles til dem som har et bankende hjerte for sneakers i Smoooth Raffle.
Fem ikoniske modeller: Dette er modellene som skal fordeles til dem som har et bankende hjerte for sneakers i Smoooth Raffle.

Den internasjonale kampanjen «Heartbeats 4 Sneakers» starter nå, og er lagt opp for å unngå at bots (små dataprogrammer) brukes til nettshopping av svært ettertraktede sneakers-modeller. 

Sneaker-bots øker sjansen for å vinne i svært populære såkalte raffles. Dette er lotterier der vinnerne får muligheten til å kjøpe eksklusive sneakers. Bots gir én kunde mange kontoer for å øke vinnersjansene, og kan gjennomføre påmeldingen på så kort tid som 0,2 sekunder.

– Bots blir ofte brukt av kunder som kjøper eksklusive sneaker-modeller for å videreselge dem med fortjeneste. Ved å registrere hjerteslag ved påmelding blir det langt vanskeligere å delta med bots. De som får tilslaget vil også bokstavelig talt være dem som har et bankende hjerte for sneakers, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Stor bots-trafikk i ettertraktede sneakers-slipp

Klarna er Norges største betalingsløsning innenfor netthandelen. 

Det har vært anslått at nærmere 100 prosent av trafikken til en nettbutikk i forbindelse med de mest ettertraktede sneaker-slippene har vært trafikk fra boter. Investeringsbanken Cowen & Co. anslo i fjor at markedet for videresalg av sneakers var rundt 2 milliarder dollar i 2019 og forventet at det skulle øke til det tredobbelte før 2025.

Registrere hjertefrekvens med mobilkamera

Klarna skal sammen med den anerkjente streetwear-bloggen Highsnobiety gjennomføre “Klarna Smoooth Raffle” hvor fem ikoniske sneakers-modeller skal gis bort til 15 vinnere. Det er sneakers-ekspertene i streetwear-bloggen som har plukket ut de fem modellene, som er noen av de mest ettertraktede og hyllede i løpet av de siste fem årene.

Teknologien som brukes er mobiltelefonens eller datamaskinens kamera. Deltakerne legger fingeren sin på dette og bare de som har et hjerte som banker får delta i rafflet. Når du har bevist at du ikke er et dataprogram er du med i rafflet som gir deg muligheten til å vinne en av de ikoniske sneakers-modellene.

Fem ikoniske modeller

I Norge vil konkurransen gjennomføres i et samarbeid mellom Klarna og motekjeden YME. Ifølge co founder i YME Kenneth Hjertum, som er størst på luxury limiterte sneakers i Norge, er det også her hjemme en økende interesse for dette.

– Det er det absolutt. Alle sneakers i raffelet er klassiske modeller som har hatt en stor innvirkning på sneakers-samfunnet. Dette er ikoniske modeller. Vi gleder oss over å kunne gi ekte sneakerheads muligheten til nå å vinne, uten å måtte konkurrere mot bots, sier Kenneth Hjertum i YME. 

Rafflet vil finne sted på heartbeats4sneakers.com hvor hele kolleksjonen blir lagt ut den 2. juli. 

Dette er de fem sneakers-modellene:

  1. Adidas Originals Yeezy Boost 750 OG (2015)
  2. Acronym x Nike Presto Mid (2016)
  3. Virgil Abloh x Nike Air Jordan 1 Chicago (2017)
  4. Sean Wotherspoon x Nike Air Max 97/1 (2017)
  5. Daniel Arsham x Adidas Futurecraft 4D (2018)

Kontakter

Bilder

Fem ikoniske modeller: Dette er modellene som skal fordeles til dem som har et bankende hjerte for sneakers i Smoooth Raffle.
Fem ikoniske modeller: Dette er modellene som skal fordeles til dem som har et bankende hjerte for sneakers i Smoooth Raffle.
Last ned bilde
Heartbeats4Sneakers_Jordan
Heartbeats4Sneakers_Jordan
Last ned bilde
Heartbeats4Sneakers_Yeezy
Heartbeats4Sneakers_Yeezy
Last ned bilde
Heartbeats4Sneakers_Futurecraft
Heartbeats4Sneakers_Futurecraft
Last ned bilde
Heartbeats4Sneakers_AirPresto
Heartbeats4Sneakers_AirPresto
Last ned bilde
Heartbeat4Sneakers_AirMax Wotherspoon
Heartbeat4Sneakers_AirMax Wotherspoon
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Klarna Norge
Last ned bilde

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com 

Følg pressemeldinger fra Klarna

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye