Brav

Brav utsteder europeisk tilbakekallelse av Swix Triac Carbon Classic rulleski etter risiko for brudd i hjulfeste.

Brav tilbakekaller rulleski av typen Swix Triac Carbon Classic solgt i 2019, 2020 og 2021 etter at det er oppdaget åtte tilfeller av brudd i hjulfeste som kan forårsake risiko for ulykke.

RSCRT1 Swix Triac Carbon Classic

- “Vi oppfordrer alle som har kjøpt Swix Triac Carbon Classic rulleski om å slutte å bruke dem og returnere dem tilbake til oss. Kunder som har kjøpt disse rulleskiene kan ta direkte kontakt med vår kundeservice på support@swix.no. Hele beløpet vil bli kreditert når vi mottar rulleskiene fra kunden. Vi har dessverre opplevd åtte tilfeller av brudd i hjulfeste på disse rulleskiene. Vi kan ikke lenger være helt sikre på disse rulleskienes sikkerhet og tilbakekaller dem derfor fra markedet”, sier Product Development Director i Brav, Christian Gløgård.

Brav beklager ulempen dette medfører for kunder og forhandlere. Det er totalt solgt omlag 2 000 par rulleski av denne typen i 11 land, hvorav ca 30% er solgt i det norske markedet. Det er rapportert om én personskade på grunn av brudd i hjulfestet på disse rulleskiene. Brav stanset alt salg av Swix Triac Carbon Classic rulleski da selskapet ble kjent med hendelsen som forårsaket personskaden.

For ytterligere spørsmål:

Pressehenvendelser: Product Development Director Christian Gløgård i Brav, christian.glogard@brav.com eller på tlf. +47 993 90 465

RSCRT1 Swix Triac Carbon Classic

Om Brav

Brav
Fyrstikktorget, Karoline Kristiansensvei 7

+47 61 22 21 00https://www.brav.com

BRAV er en innflytelsesrik aktør innen sport- og fritidsmarkedet, og forvalter de sterke merkevarene Swix, Toko, Lundhags, Ulvang og Helsport. Vi tilbyr også teambekledning gjennom Brav Teamwear, samt at vi eier og drifter den digitale plattformen Skisporet.no.