Brad Smith, Kristin Skogen Lund, Nikolai Astrup og Christine Spiten til årets Topplederkonferanse: Guardians of trust

Årets topplederkonferanse er den tiende i rekken og fredag 8. november setter vi fokus på digital tillit og hvordan dagens ledere må navigere i et mangfoldig risikolandskap for å vokte den viktige tilliten fra kunder, ansatte, myndigheter og samfunnet.

Årets konferanse arrangeres sammen med Microsoft og vi byr blant annet på Brad Smith som er i Norge for første gang. Han er den av Microsofts toppledere som har vært lengst i selskapet og regnes som en brobygger mellom dagens ledelse og selskapets legendariske grunnlegger, Bill Gates. I sin helt nye bok "Tools and Weapons: The Promise and the Peril of the Digital Age" som han vil presentere på Topplederkonferansen, ser Smith på teknologiens nåværende og fremtidige påvirkning på menneskeheten.

Radisson Blu Scandinavia, Holdbergsgate 30, Oslo

Fredag 8. november, kl. 11.45 – 14.30 (lunsj serveres fra kl. 11.15)

Pressen er velkommen til å delta.

For mer informasjon om arrangementet, registrering og forespørsel om intervjuavtaler, kontakt kommunikasjonsdirektør Guro Steine, tlf. 40 63 99 88, guro.steine@kpmg.no.

Årets program:

Digital tillit er avgjørende for de store, globale teknologiselskapene. Brad Smith , president i Microsoft, presenterer sin helt nye bok "Tools and Weapons: The Promise and the Peril of the Digital Age".

Kristin Skogen Lund leder Schibsted, Skandinavias største mediehus som har brukt både sine lange avistradisjoner og innsikt i rubrikkmarkedet til å transformere virksomheten til å bli et digitalt ledende selskap. Både media og markedsplasser har alltid vært avhengig av tillit – hvordan har Schibsted arbeidet for å beholde og videreutvikle denne tilliten i sin digitale reise?

Digitaliseringsminister Nikolai Astrup leder regjeringens arbeid med digitalisering av det offentlige Norge – hvordan vil regjeringen sikre innbyggernes og næringslivets fortsatte tillit til offentlige tjenester og etater?

Christine Spiten er tech-gründer og bærekraftforkjemper. Hun ble nylig kåret til årets lederstjerne "30 under 30" av Dagens Næringsliv og vil gi perspektiver på hvordan teknologi påvirker de yngre generasjonenes tillit til selskaper, merkevarer, myndigheter, medier og institusjoner.

I tillegg vil Arne Frogner og Rune Skjelvan fra KPMG presentere funn og refleksjoner fra årets topplederundersøkelse. Gjennom samtaler med 25 toppledere fra noen av de største private og offentlige selskapene i Norge har de fått unik innsikt i hvilke utfordringer og muligheter norske ledere står overfor og hva de gjør for å møte disse.

Om Topplederkonferansen:
Topplederkonferansen er KPMGs største årlige kundearrangement som holdes i Oslo i november. Konferansen er rettet mot ledelsen og styrer i offentlig og privat sektor. Konferansen tar opp tidsaktuelle temaer som belyses av anerkjente internasjonale og norske foredragsholder.

Årets konferansen er den tiende i rekken og i løpet av de årene konferansen har vært arrangert har navn som Fareed Zakaria (CNN, Times) Zanny Minton Beddoes (økonomiredaktør The Economist), Göran Persson, Børge Brende, Kjell A. Nordström, Anders Fogh Rasmussen, Anders Borg,Jonas Gahr Støre, Monica Mæland, Rana Foroohar (Times Magazine), Siv Jensen, sentralbanksjef Øystein Olsen og Morten T. Hansen (professor University of California, Berkeley og INSEAD) vært keynote speakers.

www.kpmg.no/topplederkonferansen

+47 454 04 063https://kpmg.no

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. I KPMG Norge jobber det mer enn 1500 ansatte fordelt på 24 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.

Følg pressemeldinger fra KPMG

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KPMG på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KPMG

Administrerende direktør i KPMG, Lars Inge Pettersen, tar ikke gjenvalg1.6.2023 16:21:20 CEST | Pressemelding

Administrerende direktør og Senior Partner i KPMG Norge, Lars Inge Pettersen, har informert styrets leder Monica Hansen om at han ikke ønsker å stille til gjenvalg som leder for selskapet i en ny åremålsperiode. Styret i KPMG har konstituert selskapets nestleder og leder for rådgivning, Rune Skjelvan, i rollen som Senior Partner og CEO. Skjelvan vil samtidig fortsette som leder for Advisory. KPMG vil gjennomføre valg av ny Senior Partner som planlagt på generalforsamlingen i juni.