• Pressemeldinger og nyheter
  • Børsmeldinger
  • Business Wire
  • GlobeNewswire
Grappa Musikkforlag AS

100 år etter at dramaet fant sted, slipper Bjølsen Valsemølle låten om "Løytnant Von Segebadens fly"6.3.2021 09:00:00 CET | Grappa Musikkforlag AS

Ny singel og video fra Bjølsen Valsemølle! For nøyaktig 100 år siden i dag, under en stor flyoppvisning på Hengsenga på Bygdøy, 6 mars 1921, var en 12 år gammel gutt tilstede. Det var far til Bjølsen Valsemølles frontfigur, Trond Ingebretsen. Gutten beundret den svenske flyakrobaten Løytnant Von Segebadens utrolige oppvisning foran 25000 jublende tilskuere. Plutselig skjer det noe der oppe; den ene vingen brekker og den unge Løyntnanten styrter mot bakken og knuses rett foran de skrekkslagne tilskuerne. Den unge gutten, Tronds far, står målløs og sjokkert og ser den døde kroppen blir dradd ut av flyvraket. Opplevelsen skulle prege ham gjennom livet. Han satte seg aldri i et fly. Lytt til sangen "Løytnant Von Segebadens fly" her. Historien har også gjort sterkt inntrykk på Trond, som nå har skrevet en sang om denne hendelsen. Bjølsen Valsemølle har spilt inn låta i Snaxville studio med Henrik Maarud som produsent. Filmregissør Knut W. Jorfald har laget en dynamisk video til sangen, som
Arctic Mineral Resources

ARCTIC MINERAL RESOURCES AS TAR UT STEVNING MOT NORDIC RUTILE AS FOR FASTSETTELSE AV RETTIGHETSSPØRSMÅL KNYTTET TIL DELER AV ENGEBØFOREKOMSTEN I SUNNFJORD KOMMUNE5.3.2021 16:08:16 CET | Arctic Mineral Resources

Arctic Mineral Resources AS («AMR») har i dag tatt ut stevning mot Nordic Rutile AS («NRU»). Søksmålet anlegges som et fastsettelsessøksmål for å få fastslått om det er AMR eller NRU som har rett til å undersøke etter og utvinne granat, som er et mineral som tilhører grunneierne, på fem eiendommer i Vevring i Sunnfjord kommune («Vevringeiendommene») hvor AMR har avtale med grunneierne om utnyttelse av deres mineralrettigheter. Grunneierne er også aksjonærer i AMR.
Grappa Musikkforlag AS

Sesongens siste dag i «Hver gang vi møtes»5.3.2021 14:22:59 CET | Grappa Musikkforlag AS

I morgen skal sesongens siste episode av TV 2s «Hver gang vi møtes» markeres på spektakulært og rørende vis. Det er endelig duket for duettene, og musikken kan du høre allerede nå. Forrige uke var Hanne Krogh den siste av årets syv artister som ble hyllet med sin egen dag. Og det betyr at årets sesong av «Hver gang vi møtes» går mot slutten, men ikke før duettene er sunget. Musikken fra denne ukens program kan du høre her! Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er i 2021 inne i sin ellevte sesong, og dét med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Hanne Krogh, Maria Mena, Arne Hurlen (Postgirobygget), Trygve Skaug, Stian «Staysman» Thorbjørnsen, Abdulhakim «Hkeem» Hassane og Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) som har flyttet inn på Vestre Kjærnes gård i Våler i ti dager. Dette blir sunget i sesongens siste program: Agnete Saba & Arne Hurlen - Kjør / KJØRR (Staysman) Trygve Skaug & Hkeem - Farger / Bright As The Sun (Agnete Saba) Staysman & Hanne Krogh - Ei stjerne
Samferdselsdepartementet

Trafikkpakke 4: Konkurransegrunnlaget for persontrafikken på Østfoldbanen, Gjøvikbanen og lokaltog rundt Oslo er sendt ut5.3.2021 13:22:27 CET | Samferdselsdepartementet

- De tre foregående konkurransene om trafikkpakker har ført til et bedre togtilbud for de reisende, samtidig som staten bruker mindre av felleskapets midler enn før på å kjøpe persontogtjenester. Jeg har god tro på at konkurransen om Trafikkpakke 4 også vil gi gode effekter. Det er positivt at konkurransen nå er i gang, etter at blant annet korona gjorde det nødvendig med utsettelse i fjor, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide.
Nasjonal rassikringsgruppe

Varsko for Nasjonal transportplan! Rassikring må skje nå! Vi har ingen flere liv å miste!5.3.2021 13:15:09 CET | Nasjonal rassikringsgruppe

Nasjonal rassikringsgruppe ønsker å rope et varsko om NTP og sender brev til alle partiene på Stortinget. Det haster å sikre vegene våre for ras og skred. Nasjonal transportplan legges straks fram. Vi har ikke råd til å la være å sørge for at vi har sikre og framkommelige veger i Norge. Skredsikringsbehovet vil koste over 70 milliarder kroner. Klimaendringene og mer ekstremvær gjør at det virkelig haster å gjøre store markant strategiske sikringsgrep i NTP. Rassikringsrammene til riks- og fylkesveg må tredobles. NTP 2022-33 må derfor inneholde en helhetlig og nasjonal plan for skredsikring av riks- og fylkesvegnettet innen høy og middels skredfaktor. Planen må sikres finansiering slik at den blir gjennomført sammenhengende og kostnadseffektivt i løpet av en tidsramme på 12 år. Staten må øremerke midler for en ekstrasatsing på ny teknologi og forebyggende skredkontroll som vil gi mer sikkerhet for pengene raskere – En incentivordning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siste
  • >>