BILBRANSJEN HAR FÅTT ET NYTT KVALITETSSTEMPEL

NBF (Norges Bilbransjeforbund) har endret logo og grafisk profil. NBF logoen er et kvalitetsstempel, og viser at NBF-medlemmer er profesjonelle og seriøse. Kundene blir litt tryggere når de ser logoen. Folks biler har det best hos NBF-medlemmer.

- Vi har endret logo fordi NBF går inn i en ny tid. Omfattende vedtektsendringer muliggjør en mer moderne organisasjon, fremover skal vi arbeide for å samle hele bilbransjen. I tillegg blir det en del av NBFs formål å slåss for bilen, på vegne av alle som driver med bil, trenger bil og er glad i bilen, sier Stig Morten Nilsen, adm. dir. i NBF.

Den nye logoen består av tre elementer rundt akronymet NBF. Femkanten symboliserer det mekaniske, verkstedene og bilene. Sirkelen menneskene, alle de som arbeider i bransjen og driver den fremover.  Sekskanten i midten markerer overgangen mellom det harde mekaniske og det myke menneskelige i bransjen. Samtidig gir både sekskanten og sirkelen assosiasjoner til den gamle logoen.

- Den nye logoen skal, som den gamle var, være et kvalitetsstempel for verksteder og forhandler, hele bilbransjen. Gi trygghet for kundene at de er seriøse og profesjonelle. NBF stiller krav for å bli medlem. Ny logo er tilpasset skjermer, ark og det fysiske rom. Den gamle var fin, men dessverre vanskelig å bruke blant annet digitalt, sier Nilsen.

Den ny grafiske profilen skal markere veien videre for bilbransjen. En vei som blir stadig mer digital, elektrisk og utslippsfri. Medlemmer i NBF får tilsendt ny logo og nytt materiell som kan erstatte det gamle materiellet.

Designbyrået Bleed har laget den nye logoen.

Bilbransjen har fått et nytt kvalitetsstempel:

Egil Steinsland, kommunikasjonssjef i NBF.
es@nbf.no
For spørsmål rundt designet, kontakt:
Christoffer Nøkleby, adm. dir. i Bleed
Christoffer@bleed.no

NBF (Norges Bilbransjeforbund) er en landsdekkende interesseorganisasjon for nybilforhandlere og verksteder, og vi er tilsluttet NHO som bransje- og arbeidsgiverorganisasjon.

NBF er den samlende organisasjonen for aktører både innenfor lette og tunge kjøretøy. Vi organiserer hele bilbransjen.

Følg saker fra Norges Bilbransjeforbund (NBF)

Siste saker fra Norges Bilbransjeforbund (NBF)

Bruktbiler kan gi dramatiske konsekvenser for arbeidsplassene30.4.2020 12:00:00 CESTPressemelding

Folk dropper EU-kontroll. Kjempekøer etter koronakrisen kan føre til tusenvis av avskiltede biler16.4.2020 07:30:00 CESTPressemelding