Bauer Media styrker den digitale satsingen og lanserer nytt nordisk annonsenettverk
Det nye annonsenettverket, som også kan kjøpes programmatisk, lanseres under navnet Bauer Audiostream. I tillegg til Bauer Medias eget varelager får kundene til å begynne med også tilgang til varelageret fra internasjonale aktører som Targetspot og podkastnettverket Wondery.
– Bakgrunnen for satsingen er å skape en trygg og transparent plattform for lydannonsering på digitale plattformer som podkast, strømmetjenester og et voksende antall radiokanaler som lyttes på via nett, sier Bauer Medias Norge-sjef Jim Receveur.
Gjennom Bauer Audiostream får annonsører tilgang til over to millioner unike digitale brukere i Norden, tilgjengelig for både direkte og programmatisk salg. Da er radiokanalene som lyttes på via DAB ikke inkludert.
Automatiserte annonser i stor skala
Nettverket omfatter ledende radiomerkevarer i Norden som Danmarks Radio 100, Sveriges Mix Megapol, Finlands Radio Nova og Norges Radio Norge. I tillegg til podkast fra Podplay, en av de største podkastleverandørene i Norden.
Bauer Medias sjef i Norge, Jim Receveur, sier han er ekstremt fornøyd med at de nå lanserer Bauer Audiostream.
– Det viser at vi satser internasjonalt så vel som lokalt i Norge og Norden. Den yngre generasjonen ser ikke på landegrenser eller språk som et hinder. Dermed vil et nytt og spennende internasjonalt tilbud raskt gi flere lyttere, sier han.
Jan Kumlin, Ad Tech Director i Bauer Media, sier Audiostream vil øke muligheten for annonsørene og automatiserte annonser i en stor skala rettet mot sitt publikum.
Ta gjerne kontakt med Jim Receveur om du ønsker flere opplysninger.
Nøkkelord
Kontakter
Jim Receveur, CEO Denmark and Norway
e: jr@bauermedia.dk
t: +45 33119000 | m: +45 40609042
Arne SandvikHead Of News Department
Tel:+47 91 77 38 93arne.sandvik@bauermedia.noBilder
Om Bauer Media AS
Bauer Media Audio er Europas største kommersielle radiokringkaster.
I Norge står Bauer Media bak 80 radiokanaler og et voksende nettverk av podkaster. Vi er tilgjengelig på DAB, nett og mobil.
Bauer Media AS driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, Kiss og P24-7 MIX, KOS og FUN.
Alle kanalene er tilgjengelig nasjonalt på DAB, via våre apper og på nett.
Bauer Media AS tilbyr også et Premium-abonnement der samtlige radiokanaler selskapet står bak kan høres uten reklame, samt lytterne får eksklusivt innhold og kvalitetspodkaster.
Selskapet har ca. 70 medarbeidere med hovedkontor i Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Romkapsel er verdens nordligste podkast18.1.2024 16:42:46 CET | Pressemelding
Mellom 15. og 19. januar flytter Norges største romfartspodkast studio til Kartverkets anlegg i Ny-Ålesund på Svalbard.
Med Christian Borch på maktens bakrom16.1.2024 13:59:33 CET | Pressemelding
"Ikke alt er like vakkert", sier den erfarne journalisten Christian Borch i sin nye podkastserie. Her ønsker han å gi lytterne innblikk i de mindre kjente sidene av internasjonal politikk. Med sin nærhet til kilder og rike erfaring har Borch et unikt grunnlag for sitt podkastprosjekt. Nemlig å vise fram de skjulte mekanismene og elitens egoisme som sterke drivere når store politiske beslutninger tas.
Nye utfordringer for Fredrik Græsvik3.1.2024 17:00:00 CET | Pressemelding
Etter år med rapportering fra konfliktområder verden over går nå Fredrik Græsvik over til en arena fri for fysiske farer. Han lanserer en rykende fersk podkast som er døpt «Fredrik Græsvik, uredigert». Med den ønsker han å bringe historier fra mennesker som har opplevd livsendrende hendelser både i Norge og internasjonalt, eller som kan gjøre oss klokere.
Bauer Media med ny logo og visuell profil30.11.2023 15:00:00 CET | Pressemelding
Bauer Media lanserer i dag sin nye logo og profil som en del av den omfattende utviklingen selskapet er i. Den nye visuelle identiteten vil bidra til å skape en mer distinkt merkevare og reflektere selskapets overgang fra et tradisjonelt mediehus til et ledende mediehus innen lyd.
Finn Bjelke om ny Beatles-låt: – Et rungende «tja»2.11.2023 16:44:36 CET | Pressemelding
– Som en Paul McCartney-ballade med litt dårligere melodi, mener programlederen etter å ha hørt den aller siste sangen fra hans store favorittband, The Beatles.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom