Bauer Media lanserer målrettet reklame til SoundCloud-brukere

– En unik mulighet til å treffe spisse målgrupper, sier Lise Lillevold i Bauer Media.

Radio Norge-eier Bauer Media har inngått et samarbeid med teknologiselskapet AdsWizz om salg av lyd gjennom en nylig etablert annonseløsning på SoundCloud.

Målrettede annonser

Gjennom Bauer Medias nordiske annonsenettverk, Bauer Audiostream, vil relevante reklamer treffe lytterne på en mer personlig måte enn tidligere. Det betyr at annonsører kan nå ut til SoundCloud-brukere inndelt etter kategorier som språk, interesser, sjangerpreferanser og geografisk tilhørighet.

Lise Lillevold, sales manager i Bauer Media, sier at dette åpner dørene for nye muligheter til å nå svært spissede målgrupper i tillegg til eksisterende muligheter på radio og podkast.

Stadig flere bruker lydplattformer som kilde til informasjon og underholdning, og SoundCloud har allerede en stor andel unge, engasjerte lyttere i Norge og Norden. Det er en åpen lydplattform, der alt fra privatpersoner til etablerte musikere, plateselskaper, radiostasjoner, podkastere og andre som produserer lydinnhold kan publisere lydfiler for et stort publikum.

– Mer presis løsning for annonsører

– Vi ser at det digitale lydkonsumet øker, og med dette partnerskapet gir vi norske annonsører tilgang til SoundClouds unge, svært engasjerte og innflytelsesrike publikum i hele Norden, sier Lillevold.

Jan Kumlin, direktør for digital annonseringsteknologi i Bauer Media Audio, kommenterer:

– Vi er glade for å kunne utvide vårt partnerskap med AdsWizz. SoundClouds varelager vil øke rekkevidden og målrettingsfunksjonene til Bauer Audiostream-nettverket vårt i Norden betydelig.

Pierre Naggar, SVP for global etterspørsel i AdsWizz, sier:

– Over hele verden har lyd opplevd en rask vekst, og som et resultat har etterspørselen fra annonsører økt betydelig. Kjøpere leter etter måter å nå det høyt engasjerte, voksende lydpublikummet med presis målretting og målbare resultater. Dette partnerskapet lar annonsører benytte SoundClouds premiuminnhold på en måte som er tilgjengelig med avanserte attribusjonsmetoder.