Avlyser Unio-konferansen og holder digital Kongress

Unio har i dag tatt en beslutning om å avlyse Unio-konferansen 7.- 8. desember. Unio-kongressen 8.- 9. desember blir et digitalt arrangement. Årsaken er smittesituasjonen.

Smittevernhensyn er årsaken til at Unio avlyser årets Unio-konferanse og avholder Unio-kongressen 2021 digitalt. (Foto: NTB)

Unio har i det lengste jobbet for å gjennomføre også Unio-konferansen.

Etter en samlet vurdering og på bakgrunn av en økende og uoversiktlig smittesituasjon, har vi likevel valgt å avlyse Unio-konferansen.

Det blir altså ikke fysiske møter for de to arrangementene på Sundvolden hotel, som planlagt.

Unios kongress holdes digitalt.

Håper ABE-kuttene skrotes8.11.2021 15:05:45 CET | Pressemelding

- Det er skuffende at regjeringen kutter i basisfinansieringen til universiteter og høgskoler og at regjeringen ikke har funnet plass til å skrote ABE-kuttene, sier Ragnhild Lied, leder i Unio. Regjeringen la fram sine tilleggsforslag til statsbudsjettet i dag. - Vi er selvsagt fornøyd med at kommuneøkonomien og sykehusøkonomien styrkes og at politiet får midler til flere stillinger, men vi håper også at forhandlingene i Stortinget vil resultere i økte rammer for UH-sektoren og at de meningsløse ABE-kuttene sendes på skraphaugen, sier Lied.