Avis Budget Norway

Avis Budget Group lanserer Digital innsjekk

Del

Avis Budget Group har lansert en rekke nye løsninger som fører til en stadig mer kontaktløs og personalisert leieopplevelse. Løsningene bygger videre på initiativene Avis Safety Pledge og Budget Worry-Free Promise, som sørger for at kunder and ansattes sikkerhet ivaretas.

Ettersom det siste halve året har vært preget av en rekke avlyste reiser og et økende fokus på sikkerhet blant våre kunder har Avis Budget Group jobbet med å utvikle løsninger som tilbyr kundene flere valgmuligheter i leieprosessen. Dette for å understreke at kundene kan bestille leiebil på egne vilkår når de velger en leiebil fra et av Avis Budget Groups bilutleiemerker.

Introduserer Digital Innsjekk

Avis Budget Group lanserer nå Digital Innsjekk, en nettbasert tjeneste som skal spare leiekundene for tid ved henting av leiebilen. Tjenesten åpner opp for at kunder kan registrere sine detaljer i løsningen og kan legge til ønskede tilleggsprodukter og tjenester før de ankommer utleiestasjonen for å hente leiebilen.   

For å bruke Digital Innsjekk må leiebilen være bestilt via Avis eller Budget sine nettsider. Så fort leieforholdet er bekreftet vil kunden få spørsmål om de ønsker å benytte seg av Digital Innsjekk.

Kundene vil da få muligheten til å legge inn sine kontaktdetaljer og førerkort på nett, og får sett igjennom alle tilleggsprodukter- og tjenester de kan velge å legge til leieforholdet.

Kunder kan benytte seg av Digital Innsjekk på følgene tre måter:

  1. Bestillinger som gjøres på Avis eller Budget sine nettsider, blir videresendt direkte til Digital Innsjekk fra siden med bestillingsbekreftelsen.
  2. Alternativt kan kunden gå til Digital Innsjekk ved å klikke på linken i bestillingsbekreftelsen som blir sendt til kunden på epost.
  3. Kunder som allerede har bestilt en bil kan få tilgang til Digital Innsjekk ved å trykke på «Administrer bestilling» på Avis eller Budget sin nettside.

Donald Hayes, daglig leder i Avis Budget Group Norge, sier: «Digital Innsjekk er ett av flere tiltak vi har innført for å tilby et stadig mer kontaktløst bilutleieforhold til kundene våre. Den nye tjenesten vil minimere behovet for menneskelig kontakt på stasjonen, samtidig som den vil søre for at kunden får hentet ut leiebilen raskere».

En stadig mer kontaktløs leieopplevelse

Lanseringen av Digital Innsjekk følger lanseringen av Avis Preferred (Avis sitt gratis lojalitetsprogram, som gir medlemmer ulike prioriteringer) og lansering av Avis-appen, som gir kundene oversikt over eget leieforhold. 

I Italia tester Avis Budget Group nå også om det er mulig å redusere tiden kundene bruker i skranken ved å teste ut kundesamtaler før leieperioden begynner. I disse samtalene får kunden valget om når, hvor og hvordan de ønsker å ha kontakt med leieagentene. Ved å snakke med kunden før avreise kan utleieselskapene bekrefte kundens detaljer og finne måter å tilpasse kundes leieforhold ytterligere, så kunden får en bedre leieopplevelse. 

Trygg leie

Gratis endring eller avbestilling av din reservasjon
I en periode med mye usikkerhet knyttet til hvor det er lov å reise og ikke ønsker Avis å gjøre det enkelt og bekymringsfritt for kundene sine å reservere en leiebil. Avis har derfor fjernet gebyret for å endre eller avbestille en reservasjon frem til 15. desember 2020.

Refusjon utbetales direkte til kundens bankkonto
Reiserestriksjoner endres nå på ukentlig basis. Det fører til at kunder på kort varsel må endre eller avbestille sine reiser. I stedet for å tilby refusjon i form av kuponger, refunderer Avis kunder betalinger direkte til kundens bankkonto innen 3-5 virkedager etter at refusjonen ble forespurt.

Utvider lojalitetsnivåene i Avis Preferred
Lojalitetsprogrammet Avis Preferred gir kundene fordeler som kuponger, gratis helgeleie, og tilgang til prioriterte tjenester. Flere kunder som har måttet endre sine reiseplaner i 2020 har opplevd å havne på et lavere nivå i lojalitetsprogrammet. For å belønne sine lojale kunder har Avis derfor forlenget utløpsdatoen på kuponger fra 12 til 15 måneder, sørget for at Preferred-kunder får doble poeng for reservasjoner som er bestilt fra starten av Juni 2020 og ut året. I tillegg har Avis utvidet statusen på lojalitetsnivået med ytterligere 12 måneder for alle kunder, uavhengig av leieforhold.

Kontakter

Cecilie Scharning
Pressekontakt Avis Budget Group Norge
Tlf: +47 920 82 300
E-post: ces@zynk.no

Bilder

Om Avis Budget Norway

Avis Budget Norway
Avis Budget Norway
Drengsrudbekken 12
1383 Asker

http://www.avis.no, www.budget.no

Om Avis Budget Group

Avis Budget Group, Inc. er en ledende global tilbyder av mobilietsløsninger, både gjennom merkevarene Avis og Budget, som har mer enn 11 000 utleiekontorer i omtrent 180 land rundt om i verden, og gjennom merkevaren Zipcar, som er verdens ledende bildelingsnettverk med over 1 million medlemmer.

Avis Budget Group driver de fleste utleiestedene sine i Nord-Amerika, Europa, Australia og Asia direkte, og i resten av verden drives merkevarene i hovedsak gjennom lisensiering. Avis Budget Group har sitt hovedkontor i Parsippany, N.J.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.avisbudgetgroup.com

Følg saker fra Avis Budget Norway

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Avis Budget Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Avis Budget Norway