Sannum & Bergestuen

Atle Lessum til Sannum & Bergestuen

Mangeårig kommunikasjonsansvarlig i Telenor og Schibsted, Atle Lessum, går til kommunikasjonsbyrået Sannum & Bergestuen.
Eva Sannum og Svein Tore Bergestuen styrker laget med Atle Lessum (i midten), som har lang fartstid i blant annet Telenor og Schibsted. (Foto: Martin Fjellanger)

Atle Lessum starter som senior kommunikasjonsrådgiver i selskapet allerede 1. september. Lessum er en av Norges mest erfarne kommunikasjonsledere, og kommer sist fra stillingen som kommunikasjonsdirektør i Schibsted.

Samme verdigrunnlag

— Da jeg forlot Schibsted i april i år hadde jeg bestemt meg for å bruke god tid på å finne ut hva jeg hadde lyst til å gjøre. Samtalene jeg over litt tid har hatt med Eva og Svein Tore har gjort meg veldig trygg på at dette er stedet jeg vil være. Kombinasjonen av veldig smarte og hyggelige folk, en meningsfylt kundeportefølje og at de setter gøy på jobb som selskapsverdi, har overbevist meg. Jeg kjenner meg veldig hjemme i verdigrunnlaget og har stor tro på virksomheten jeg nå skal bli med å bygge, sier Lessum.

Før jobben i Schibsted hadde Atle Lessum i mange år kommunikasjonsansvaret i flere områder av Telenor-konsernet, blant annet som pressetalsperson og ansvarlig for eksternkommunikasjon i både Telenor Norge og konsernet. Han har også vært overordnet kommunikasjonsansvarlig for Telenor i Norden og for hele Telenor-gruppen.

Verdifull signering

Lessum har allerede vært med i noen utvalgte prosjekter som tilknyttet partner før sommeren, men blir formelt en del av Sannum & Bergestuen fra 1. september.

— Dette er det vi i Sannum & Bergestuen kaller en stjernesignering. Med sin solide erfaring fra store børsnoterte tech-selskaper, brede kompetanse og sin inspirerende personlighet, vil Atle tilføre selskapet stor verdi, både faglig og kulturelt, sier daglig leder Svein Tore Bergestuen.

Han trekker frem Lessums kompetanse på topplederkommunikasjon, mediekunnskap og krisehåndtering som verdifulle bidrag inn i selskapet, og mener at Lessum vil være særlig viktig for kunder innen teknologi og kunder med internasjonale vekstambisjoner.

— Jeg ser frem til at våre eksisterende og kommende kunder skal få nyte godt av Atles kompetanse og humør, og forventer at han skal bidra sterkt både kommersielt og kulturelt, avslutter Bergestuen.

Lessum har sin første ordinære arbeidsdag 1. september, men tjuvstarter som en del av Sannum & Bergestuens strategisamling under Arendalsuka.

— Sannum & Bergestuen er et frisk pust i kommunikasjonsbransjen og jeg gleder meg veldig til å bli en del av selskapet, avslutter Lessum.

Bilder

Last ned bilde
Sannum & Bergestuen styrker laget med Atle Lessum, som har lang fartstid i blant annet Telenor og Schibsted. (Foto: Martin Fjellanger)

Om Sannum & Bergestuen

Sannum & Bergestuen
Rådhusgata 24

90 122 142https://www.sannumbergestuen.no/

Sannum & Bergestuen er et kommunikasjonsbyrå som brenner for et sunt offentlig ordskifte for alle, og for historier som betyr noe for folk og forretning. Vi har erfaring fra begge sider av mikrofonen, og fra alle sider av bordet - kundesiden, politikken og rådgivning. Vi er ulike spesialister innenfor kommunikasjon og markedsføring som alle er allergiske mot blodfattig og dårlig kommunikasjon. Vi er lettere på foten enn store byråer, men strategisk tyngre. Vi vil jobbe med kunder som vil noe, og med oppdrag der vi er sikre på at våre råd, tjenester og leveranser tilfører verdi. Vi leverer alt av kommunikasjonstjenester, og vi tester forretningsstrategier med kommunikasjon. Vi er partnere med kundene våre. Både som ledelsens strategisk rådgivere, men også som en forlenget arm av kommunikasjons- og markedsavdelingene.