Asbjørn Ribe serverer unik og vakker visepop

Asbjørn Ribe slipper den drømmende singelen "Ikke snu deg bort" i dag, perfekt til å nytes på late sommerdager!

Hør "Ikke snu deg bort"

Denne gangen er det en emosjonell, sammensatt nytelse av en låt Asbjørn Ribe serverer. Fremdeles visesanger og historieforteller – men også utforskende, leken, åpen, og monumental.

Det som starter med nylongitar og sang, samt urovekkende synther i det fjerne, drar seg gjennom et semi-dansbart na-na-na-parti før låta dreier over i et stadig mer storslått messende parti av sub-bass, synth-tepper og perkussive lag. Det vakre og suggererende koret er signert ingen ringere enn Jonas Alaska og Billie Van.

Det er den pur unge utgaven av visesangeren, som taler til nåtiden gjennom en liten setning funnet i en gammel notisbok.

Asbjørn Ribe er «månedens artist» i Norsk Viseforum, og har nettopp avsluttet en Coronatilpasset turné med 35 konserter vidt omkring i Norge.

Dropbox med WAV, label copy, bilder

Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist er Asbjørn Ribe klar for sitt mest ambisiøse prosjekt hittil. Den Spellemannsnominerte artisten har sluppet flere singler denne våren og hans femte soloalbum slippes høsten 2021. På albumet bidrar anerkjente musikere og produsenter som Even Ormestad (a-ha, Jaga Jazzist , Thom Hell), Bård Ingebrigtsen (Kaizers Orchestra, Odd Nordstoga, Stein Torleif Bjella) og Christian Engfelt (Fieh, Big Bang, Elephant 9).

Asbjørn Ribe gir ut musikk på sitt eget platselskap SkiPop Records/Altenburg Skivbolag og samarbeider med Drabant Music om promo og marketing.