Arendalsuka: Tre megatrender vil få store konsekvenser for maten

Presseinvitasjon Arendalsuka mandag 16. august kl. 14.30 og kl. 17.00 Klimaendringer, teknologiutvikling og endrede forbruksvaner og -holdninger vil i stor grad påvirke matproduksjon og -foredling i årene fremover. Antallet oppstartselskaper innen FoodTech øker kraftig, og de tradisjonelle matprodusentene må tenke om.

Arrangementet innledes med et overordnet blikk fra Nofimas administrerende direktør Øyvind Fylling-Jensen gir et overordnet blikk over utviklingen vi står foran, fulgt av innlegg fra Nofima-forsker Paula Varela-Tomasco og direktør for Sjømatrådet, Renate Larsen.

Deretter blir det, i arrangementet med start kl. 14.30, debatt med statssekretær Trine Danielsen (H), Ruth Grung (Ap), Geir Pollestad (Sp), Petter Haas Brubakk (NHO Mat og Drikke), Anne Berit Aker Hansen (NNN).

Ungdomspolitikerne Sindre Lysø (AUF), Ibrahim Ali (Senterungdommen), Martin Jonsterhaug (Fremskrittspartiets Ungdom) og vegetarentusiast/forfatter Hanne-Lene Dahlgren stiller i debatten kl. 17.00

Del 1:

Tid: 14.30 – 16.00
Sted: Clarion Hotel Tyholmen
Antall plasser: 100 – kontakt wenche.aale.hagermark@nofima.no hvis du ønsker å reservere plass.

Arrangementet blir streamet på https://www.youtube.com/watch?v=DKQygPommww

Del 2:

Tid: 17.00 – 18.30
Sted: Nordens telt
Antall plasser: 50 - kontakt wenche.aale.hagermark@nofima.no hvis du ønsker å reservere plass.

Arrangementet blir streamet på https://www.youtube.com/watch?v=HqRl40G9cEw