Anna Kajander er ute med «Spørsmålstegn»

Foto: Ylva Teigen Aas

Den fjerde singelen fra Anna Kajander er ute nå. Den handler om at det finnes flere måter å gjøre ting på i livet.

Hør «Spørsmålstegn» her!

Her er et scenario de fleste av oss har måttet pine oss gjennom år etter år: du kommer til årets juleselskap, og møter slektninger du ikke har sett på ett år. Og det er da de kommer; Spørsmålene som skal granske deg fra topp til tå, og dømme hvor godt du gjør det i livet ditt akkurat nå. «Hva driver du med nå?», «Får du det til å gå rundt?». Og enten blir de skuffa, eller så opprettholder de troen på deg - forhåpentligvis til neste år igjen.

– Det er dette som er kjernen i «Spørsmålstegn». At noen ganger så havner man i et livsstilsmessig mønster for at man skal føle seg god nok for de rundt seg, sier Anna.

– Samtidig er det viktig å tenke på at det kan være fint å tørre å gjøre noe som avviker fra det også. Gjøre noe annerledes.

Det siste året har for Anna gått til å ferdiggjøre debutalbumet som slippes våren 2020. Anna har blitt rost for sin jordnære sjarm, evnen til å være så intim som hun er i låtskrivingen, og ikke minst for sin sterke stemme. Sommeren 2019 åpnet hun Trevarefest, spilte på Klubbøya under Øyafestivalen, gjestet NRK Reiseradioen og opptrådte solo på NRK Sommeråpent. Hun gjorde også en akustisk duett av «Sabla fin» med sin bror Bendik Kajander under partilederdebatten på NRK 1 i Moskenes i Lofoten.

Men uansett om Anna har med seg band eller spiller solo, er det alltid sikkert at du kommer til å få en smellvakker opplevelse som treffer deg i hjerterota med det som er Nord-Norges nye, kraftfulle stemme.

Singelcover for «Spørsmålstegn»