Andreas Rotevatn & OJKOS ute med albumet "Mensa Rotunda"

06. mai kjem albumet "Mensa Rotunda" med komponistkollektivet OJKOS. Her får ein smake på lyden av eit stort jazzensemble i 2022 med komposisjonar av den Spellemann-nominerte nordfjordingen Andreas Rotevatn.

OJKOS («Orkesteret for jazzkomponistar i Oslo»). Foto: Signe Fuglesteg Luksengard.

OJKOS & Andreas Rotevatn - "Mensa Rotunda"

Album release: 06. mai 2022

Høyr "Mensa Rotunda" her

«Ti sed og skik forandres meget, alt som tiderne lider og menneskenes tro forandres og de tænker anderledes om mange ting. Men menneskenes hjerter forandres aldeles intet i alle dage»

På denne måten avsluttar Sigrid Undset boka Fortællinger om Kong Artur og ridderne av det runde bord frå 1915.

Kva musikk finner ein på denne plata: Storband møter Avicii møter Stravinskij i ein dans med Snorre Sturlasson? Eller er det kanskje berre summen av alt komponist og trombonist Andreas Rotevatn diggar? Uansett, velkomen til hoff på slottet Camelot.

Kong Arthur samla riddarane sine på Camelot ved eit rundt bord - på latin Mensa Rotunda - som eit symbol på at alle ved dette bordet skulle vere likeverdige, og få kome med sine tankar og innspel. Oppstarten av komponistkollektivet OJKOS hadde noko av den same filosofien: her går kunstnerisk leiarskap på rundgang, og alle 14 i orkesteret skal få kome til orde.

Det blir slippfest og minikonsert på Becco fra fredag 6. mai klokka 19!

Komposisjonar av Andreas Rotevatn

På denne plata finner ein komposisjonar av nordfjordingen Andreas Rotevatn. Dette er andre gong vestlendingen gjev ut ei plate med sin musikk for OJKOS. Den førre plata, alea iacta est, gav han ein nominasjon til Spellemannsprisen i kategorien Tonos komponispris.

Rotevatn har òg produsert plata, denne gongen i samråd med ei av hans inspirasjonskjelder: Lars Horntveth, mest kjend frå Jaga jazzist.

I tillegg til OJKOS sine faste 14 frilanserar (eit ord som for øvrig stammar frå middelalderen, og omtalte ein ridder som ikkje tjente ein fast herre), har bandet med Eivind Helgerød som gjest. Han er både ein framifrå trommeslagar, og ein suksessfull produsent. Mellom anna har han produsert dei to første platene til Emilie Nicolas, og Cezinando sitt seinaste album.

Musikken på plata hentar inspirasjon frå mang ei kjelde, men alltid med ein groovy beat som følgesven. So på plata kan ein ta ein dans i møte med:

- Safari Sundowner: ein sørafrikansk drink ved solgongsleite
- Drosa is real!: Jakta på den mytiske idealkvinne frå ferdaminna til Aasmund Olavsson Vinje
- Ridderrast: kor skeive taktartar viser seg å vere dansbare dei òg
- A Sackbut QAnon: ein kanon med auditiv referanse til den 500 år gamle versjonen av trombona
- Morning in Novgorod: kor ein ung Olav Tryggvason vert oppdaga på ein marknadsplass i Russland
- Den etiopiske trekkspelar: inspirert av då ein kar frå Etiopia tok med seg trekkspelet sitt til junaiten
- Einsemdi: ein bit barokkBuxtehude
- Fjordingen I & II: litt trav og påfølgande galopp med den blakke fjordingen
- Lancelot & Guniver: om då Kong Arthur sin mest trufaste ridder viste seg å ha ei affære med dronninga, som igjen førte til ein blodig borgerkrig og slutten på det runde bord.

Musikarar:
Henriette H. EilertsenFløyte / altfløyte (solo 1,6)

Camilla Hole: Sopransaksofon (solo 8)
Tina Lægreid Olsen: Barytonsaksofon / bassklarinett (solo 7, 10)
Richard Köster: Trompet (solo 9)
Tancred Heyerdahl Husø: Trompet
Lyder Øvreås Røed: Trompet (solo 2)
Magnus Murphy Joelson: Trombone
Johannes Fosse Solvang: Trombone
Andreas Rotevatn: Trombone, FX (solo 4, 9, 10)
Arne Martin Nybo: Gitar (solo 3)
Mike McCormick: Gitar / laptop
Kristoffer Håvik: Rhodes / Synthesizer
Alexander Hoholm: El-Bass
Knut Kvifte Nesheim: Vibrafon (solo 6) / Marimba
Eivind Helgerød: Trommer

Artist: OJKOS & Andreas Rotevatn
Tittel: Mensa Rotunda
Release: 06.05.2022
Plateselskap: ODIN
Katalognummer: ODINCD9580 / ODINLP9580

Cover "Mensa Rotunda". Artwork: Bjørnar Sira.
Andreas Rotevatn. Foto: Marius Eriksen.

HIGHLIGHTS AND NEW RELEASES24.5.2022 15:45:39 CEST | Pressemelding

Kim Myhr, "Sympathetic Magic" - Release 19.08.2022, HUBRO Listen to "Sympathetic Magic" hereDropbox with WAV, photos & press release Sympathetic Magic is an ecstatic, delirious, and deeply touching piece of music; a towering new work in Kim Myhr’s increasingly substantial output as an artist and composer. Sympathetic Magic is the follow-up to Kim Myhr’s 2017 album You | me, which was widely praised and received an honorary mention at the 2018 Nordic Music Prize. While the immersive warmth of You | me is still present, Sympathetic Magic is more expansive than its predecessor. A band of eight musicians playing a wide variety of instruments including electric 12-string guitars, drum machines, vocals, synthesizers, organs and lots of drums and percussion, has created a work of a grander scale. SINGLE RELEASES: June 15 - “Up To The Sun Shall Go Your Heartache” July 13 - “Gifting Senselessly in Endless Lavishness" Aug 17 - “And I Thought These Are My People” Kim Myhr. Photo: Orfee Schuijt Es

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p